مواد مصرفی پرینتر کارت چیست؟

مواد , مصرفی , پرینتر , کارت , چیست؟ با 0 نظر

چاپگر کارت شناسایی شما تحت تأثیر لوازم مصرفی که در آن استفاده می‌کنید، می‌باشد. شما باید از مواد مصرفی اورجینال استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که پرینتر شما خوب عمل می کند. بنابراین، ما انواع مواد مصرفی پرینتر های کارت را به شما معرفی می‌کنیم و نکاتی را برای نگهداری بهتر آن ها به شما ارئه می‌کنیم.

انواع مواد مصرفی پرینتر های کارت

مواد مصرفی پرینتر های کارت در پرینتر های کارت مستقیم و انتقال مجدد متفاوت است. هر دوی این پرینتر ها به ریبون برای چاپ کارت نیاز دارند اما پرینتر های کارت غیر مستقیم علاوه بر ریبون به فیلم نیز برای چاپ کارت نیاز دارند. اما ریبون برای این پرینتر ها نیز با هم تفاوت دارد.

مواد مصرفی پرینتر های کارت مستقیم عبارت‌اند از:

  • کارت پی وی سی خام
  • ریبون

مواد مصرفی پرینتر های کارت غیر مستقیم عبارت‌اند از:

  • کارت پی وی سی خام
  • ریبون
  • فیلم

ریبون چاپگر های مستقیم

ریبون چاپگرهای مستقیم یا همان "Direct Thermal Ribbons"، وسیله‌ای است که در چاپگرهای حرارتی مستقیم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این نوع چاپگرها، ریبون به صورت مستقیم بر روی کاغذ گرم شده و با تاثیر حرارت، متن یا تصویر را بر روی سطح کاغذ می‌نویسد. این نوع چاپگرها به صورت مستقیم با کاغذ یا سطوح حساس به حرارت کار می‌کنند و نیازی به استفاده از فیلم ندارند.

ریبون‌های چاپگرهای مستقیم معمولاً از موادی تشکیل شده‌اند که با تاثیر حرارت به سطح کاغذ متصل شده و متن یا تصویر مورد نظر را انتقال می‌دهند. این ریبون‌ها عمدتاً برای کاربردهایی مانند چاپ بارکدها، برچسب‌ها، و فرم‌های رسیدهای پرداخت استفاده می‌شوند.

YMCKO

این ریبون پر استفاده ترین ریبونی است که بر روی پرینترهای کارت استفاده می شود. پنل های "YMC" برای ساخت تصاویر رنگی که بر روی کارت چاپ می کنید استفاده می‌شود. سپس پنل "K" برای هر متن یا بارکد چاپ شده، و پنل "O" که یک پوشش می‌باشد، دو کاربرد دارد، اول اینکه منطقه چاپ شده را محافظت می‌کند و همچنین رنگ هایی که به تازگی چاپ کرده‌اید را استحکام می‌بخشد تا عمر کارت را افزایش دهد. شما می‌توانید از این ریبون بر روی پرینترهای کارت یک طرفه و یا دو طرفه استفاده کنید.

ریبون پرینتر کارت YMCKO - نیمه پنل

ریبون نیمه پنل زمانی استفاده می‌شود که مشتری نیازی به چاپ رنگی کامل بر روی کارت ندارد و فقط نیاز به چاپ در قسمتی از کارت دارد. این منجر به افزایش ظرفیت چاپ می شود. شما می‌توانید از این ریبون بر روی پرینترهای کارت تک طرفه و یا دو طرفه استفاده کنید. شما با این ریبون می‌توانید نصف کارت را بصورت رنگی چاپ کنید (تصویر شناسایی شخص یا لوگو) و سپس نصف دیگر کارت را به رنگ سیاه چاپ کنید، و سپس پنل پوشش را برای حفاظت از چاپ در آخر روی کارت اعمال می‌شود.

ریبون پرینتر کارت  YMCKO

 این ریبون به طور معمول در صورت نیاز به چاپ رنگی کامل (YMCKO) روی یک طرف کارت و سپس نیاز به چاپ متن سیاه (K) و یا بارکد روی طرف دیگر کارت اساده می‌شود. به همین دلیل شما یک پنل  "K" اضافی نیاز دارید. این ریبون برای پرینترهای کارت دو طرفه طراحی شده است و بر روی یک پرینتر تک طرفه موثر نخواهد بود. اهمیت دارد که بدانید که پنل "K" اضافی با یک پوشش حفاظت نشده است، اما ریبون های  YMCKOKO نیز در دسترس است که در صورت نیاز به پوشش یک لایه اضافه در پشت کارت بر روی متن چاپ شده، موجود می‌باشد.

مونوکروم

محصولات ما از فقط یک رنگ تشکیل شده اند. سیاه، سفید، قرمز، سبز و همچنین رنگهای فلزی مانند طلا و نقره. اینها به طور معمول برای چاپ متن بر روی کارتها استفاده می‌شوند و می‌توانند برای چاپ دسته ای داده ها بر روی یک طرف کارت استفاده شوند، اگر شما تنها یک چاپگر کارت یک طرفه دارید. بر خلاف ریبون رنگی کامل، مواد مصرفی مونوکروم فقط یک پانل را در هر زمان استفاده می‌کنند که به معنای کلی این است که شما چاپ بیشتر در هر ریبون دریافت می‌کنید معمولاً ریبون های مونوکروم 1000 پرینت هستند.

 ریبون چاپگر کارت مونوکروم

KO این ریبون یک پانل سیاه (K) چاپ می کند و روی آن overlay (O) نیز می‌گویند. هدف از این کار حفاظت از متن سیاه، تصاویر یا بارکدی است که چاپ کرده اید و طول عمر چاپ سیاه را افزایش می‌دهد.

ریبون فلورسنت یا UV

پنل UV بصورت یک پنل چاپ اضافی به نوار شما اضافه می‌شود که به شما امکان چاپ ویژگی امنیتی اضافی بر روی کارت را می دهد. UV به طور کلی برای اولترا ویولت (ماوراء بنفش) استفاده می‌شود و تصویر / متن امنیتی در هنگامی که نور UV روی کارت تابانده می‌شود، نشان داده می‌شود.

ریبون YMCKI

نوار "I" به عنوان یک پنل اضافه در ریبون  YMCKi استفاده می شود که از چاپ بر روی بخش های خاصی از کارت که نیازمند استفاده می‌باشند مانند نوار مغناطیسی یا پنل امضا، جلوگیری کند.

ریبون اسکرچ

 این نوارها معمولاً برای مشتریانی استفاده می‌شوند که می‌خواهند یک پنل را بر روی یک ناحیه از متن یا داده های کارت های خود جهت پنهان کردن آن اضافه کنند. با خراش دادن قسمت اسکرچ شده، اطلاعات آن نمایان می‌شود. از این ریبون ها برای پوشاندن سریال های گارانتی و ... استفاده می‌شود.

نوار لمینت

لمینت یک مواد مصرفی جداگانه است که نیازمند یک ماژول لمینیتور جداگانه نیز است. این نوار برای اضافه کردن ویژگی های امنیتی هولوگرام  طراحی شده است، همچنین عمر کارت را تا 10 سال افزایش می‌دهد. این پوشش یک راه حل بسیار ایمن است و معمولاً در پروژه های دولتی مانند گواهینامه‌های رانندگی یا کارت های شناسایی ملی استفاده می‌شود.

ریبون برای چاپگرهای انتقال معکوس

ریبون‌های چاپگرهای انتقال حرارت معکوس، به عنوان "Thermal Transfer Ribbons" شناخته می‌شوند. این ریبون‌ها در چاپگرهایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که از روش انتقال حرارت برای چاپ بر روی سطوح مختلف استفاده می‌کنند.

وقتی که چاپگر با استفاده از ریبون انتقال حرارتی معکوس کار می‌کند، ماده ریبونی (که معمولاً یک لایه پلی استر است که با یک لایه ماده نواری مخلوط می‌شود) به دمای بالایی گرم می‌شود. سپس این ریبون به تماس با سطح چاپ می‌آید و در نتیجه حرارت و فشار، ماده ریبونی روی سطح چاپ متصل می‌شود و تصویر یا متن مورد نظر را انتقال می‌دهد. این نوع ریبون‌ها برای چاپ مدارهای الکترونیکی، برچسب‌ها، بارکدها، و کاربردهای صنعتی و تجاری دیگر استفاده می‌شوند.

YMC

این نوار جهت پرینترهای انتقال معکوس استاندارد برای چاپ کارت های شناسایی استفاده می‌شود و شامل پنل های زرد (Y)، سرخابی (M)، فیروزه ای (C)  می‌باشد که مناسب چاپ یک طرفه تمام رنگی بدون متن یا تصاویر مشکی می‌باشد. این ریبون ها شامل پنل روکش نمی‌شوند زیرا چاپگر انتقال معکوس از یک فیلم انتقال جداگانه در طول چاپ استفاده می‌کند.

YMCK

این ریبون چاپگر شامل پنل های زرد (Y)، سرخابی (M)، فیروزه ای (C)، سیاه(K)  برای چاپ کارت شناسایی تمام رنگی یک طرفه با متن سیاه یا تصاویر با چاپگرهای انتقال معکوس استفاده می‌شود. این ریبون ها شامل پانل روکش نمی‌شوند زیرا چاپگر انتقال معکوس از یک فیلم انتقال جداگانه در طول چاپ استفاده می‌کند.

YMCKK

زرد (Y)، سرخابی (M)، فیروزه ای (C)، سیاه (K)، سیاه (K). این ریبون چاپگر برای چاپگرهای انتقال معکوس دو طرفه استفاده می‌شود و چاپ کارت هایی با رنگ کامل و مشکی در جلو و فقط مشکی در پشت کارت ایجاد می‌کند.

YMCKSI

این ریبون چاپگر برای چاپ کارت شناسایی یک طرفه تمام رنگی با متن یا تصاویر مشکی استفاده می‌شود و علاوه بر 4 پنل رنگی شامل یک پنل اضافه Silver  نیز می‌باشد که مخصول متالیک پرینت گرفتن تمام یا بخشی از کارت مورد استفاده قرار می‌گیرد با این ریبون می‌توان انواع رنگ های متالیک را نیز مانند طلایی، نقره ای و ... توسط پرینترهای کارت چاپ کرد.


فیلم و لمینت های پرینتر انتقال معکوس

فیلم چاپگر انتقال معکوس

چاپگرهای انتقال معکوس طرح کارت شما را روی یک فیلم شفاف که روی کارت اعمال می‌شود چاپ می‌کنند، که با چاپگرهای کارت شناسایی چاپ مستقیم طرح را مستقیماً روی کارت چاپ می‌کنند (به نام سابلیمیشن رنگ) متفاوت است. با چاپ روی فیلم ابتدا می‌توانید جزئیات بیشتر و چاپ با کیفیت بالا که لبه به لبه کارت اعمال شده است بدست آورید و ماندگاری کارت های خود را بالا ببرید.

هولوگرافیک

ریبون ‌های هولوگرافی یک الگوی هولوگرافیک را روی کارت‌های شناسایی شما اعمال می‌کنند و هم با لمینت و هم با فیلم چاپگرهای انتقال معکوس کار می‌کنند. این هولوگرام‌ها شناسایی کارت‌های شناسایی معتبر را آسان‌تر می‌کنند، بنابراین در مواقعی که به کارت‌هایی با ایمنی بصری نیاز است از آنها استفاده می‌شود.

کارت‌های خام فقط از لبه‌ها نگه دارید. در غیر اینصورت اثر انگشت روی کارت‌های چاپ شده را مشاهده خواهید کرد. بلافاصله پس از چاپ، آن‌ها از بسته‌بندی کنید. کارت‌های PVC خام را در یک جعبه در بسته نگه دارید تا از گرد و غبار جمع شدن بر روی آن‌ها جلوگیری شود. کارت های اوریجینال خرید کنید چون کیفیت کارت بر کیفیت چاپگر اثرگذار است. همچنین، اطمینان حاصل کنید که کارت‌هایی که سفارش داده‌اید با چاپگر کارت شناسایی شما سازگار هستند. به عنوان مثال، اگر از چاپگرهای فارگو استفاده می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که کارت‌هایی که سفارش داده‌اید با مدل چاپگر شما سازگار هستند.

نحوه نگهداری از مواد مصرفی پرینتر چیست؟

پردازش نوار پرینتر و فیلم

فیلم و ریبون پرینتر کارت نیز ممکن است غبار جذب کند. بنابراین، نوارها را در بسته بندی خود نگهداری کنید و فقط زمانی یک نوار را از پوشش محافظتی آن بیرون بیاورید که برای استفاده از آن نیاز دارید. مواد مصرفی های پرینتر یک عمر طولانی دو تا سه سال دارند. پس از این مدت، ریبون ها می‌تواند به آسانی شکسته شود و کیفیت تصاویر چاپ شده با استفاده از آن‌ها کاهش یابد. در حین تعویض ریبون های پرینتر، مطمئن شوید که به درستی در خشاب خود قرار گرفته‌اند. توجه داشته باشید که هر وقت که پرینتر کارت را خاموش و دوباره روشن می‌کنید، نوار پرینتر یک دور  روبه جلو حرکت خواهد کرد. همچنین، همین اتفاق هنگام باز و بسته کردن درب پرینتر رخ می‌دهد.

استفاده از کیت‌های تمیزکننده

کیت‌های تمیزکننده پرینتر کارت شناسایی معمولاً شامل قلم‌ها یا پد‌های تمیزکننده سر دستگاه، کارت‌های مرطوب یا چسب دار می‌باشند. از کیت های تمیزکنندهای استفاده کنید که توسط سازنده پرینتر برای مدل پرینتر خود ساخته شده‌اند. قبل از تمیزکاری پرینتر خود، دفترچه راهنما را مطالعه کنید و دستورالعمل‌ها را با دقت دنبال کنید. پرینتر کارت شناسایی خود را با تعویض هر نوار تمیز کنید تا نواد بعدی دچار مشکل نشود.

ما در مانی پردازش انواع مواد مصرفی پرینتر های کارت را برای شما موجود داریم. شما می‌توانید ریبون, فیلم و کارت های پی وی سی اورجینال را با اطمینان اصل بودن از ما تهیه کنید.