انواع بارکد خوان فروشگاهی کدام است؟

انواع , بارکد , خوان , فروشگاهی , کدام , است؟ با 0 نظر

در حال حاظر بیشترین استفاده ار بارکد خوان ها در فروشگاه ها است. بارکد خوان های فروشگاهی در مدیریت انبار ها, اضافه کردن محصولات به سبد خرید و ... کاربرد دارند. در این مطلب ابتدا با معانی بارکد خوان و بارکد اشنا میشویم. سپس چند مدل بارکد خوان فروشگاهی را معرفی و مقایسه میکنیم.

بارکد خوان چیست؟

بارکدخوان که اسکنر قیمت یا اسکنر نقطه فروش (POS) نیز نامیده می شود، یک دستگاه ورودی دستی یا ثابت است که برای گرفتن و خواندن اطلاعات موجود در بارکد استفاده می شود. اسکنر بارکد یک راه عالی برای تعامل سریع با مشتریان و دریافت داده های زیادی است. اسکنرهای بارکد کیوسک می توانند بارکدهای یک بعدی و دو بعدی و کدهای QR را روی کاغذ، تلفن های همراه، بسته های محصول یا کارت شناسایی بخوانند.

اسکنرهای بارکد می توانند زمان خدمات را تا 90٪ کاهش دهند و برای استفاده در بازاریابی رویداد یا کیوسک های اعلام حضوری عالی هستند. مثلا جایی که مشتری می تواند رسید تلفن خود را اسکن کند و بلیط را چاپ کند یا شناسه خود را اسکن کند و هویت خود را احراز کند.

همه اسکنرهای بارکد کیوسک در داخل یک پوسته فلزی نصب می شوند که تمام کابل ها را پنهان می کند و اسکنر را در برابر دستکاری محافظت میکند. بارکدخوان شامل یک اسکنر، یک رمزگشا (چه داخلی یا خارجی) و یک کابل است که برای اتصال خواننده به کامپیوتر یا سیستم POS استفاده می شود.

مزایای بارکدخوان چیست؟

بارکدخوان ها چندین مزیت در محیط های خرده فروشی ارائه می دهند:

  • کاهش خطاهای قیمت گذاری
  • افزایش دقت و کارایی
  • بهبود خدمات به مشتریان
  • کاهش سطح موجودی

معایب بارکد خوان

معایب بارکد خوان ها عبارت اند از:

  1. امکان خواندن نادرست، که می تواند منجر به خطاهای داده شود.
  2. نیاز به یک خط دید واضح بین بارکد و اسکنر.
  3. نیاز به چاپ بارکد بر روی برچسب ها.

 بارکد چیست؟

از بارکد برای رمزگذاری کردن اطلاعات و خواندن این اطلاعات توسط دستگاه بارکد خوان استفاده می‌شود.

موارد استفاده بارکد شامل:

  • ردگیری کالاها
  • قیمت‌ گذاری
  • سیستم انبارداری کالا ها

و موارد بسیار دیگر می‌باشد. اطلاعات مربوط به هر کالا در یک سیستم نرم افزاری رایانه‌ ای ثبت و ذخیره می‌شود و با استفاده از سیستم بارکد به هم وصل و مدیریت می‌گردد.به طور کلی بارکدها به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند :

  • بارکد های یک بعدی یا خطی
  • بارکد های دوبعدی یا QR Codes

 

 اطلاعات ذخیره‌شده در بارکد بسته به نیاز کاربر و ملزومات سیستم می‌تواند ساده یا پیچیده باشد. حجم ذخیره اطلاعات در بارکد های دو بعدی بسیار بیشتر از بارکد های خطی است. از شناخته‌ شده‌ ترین بارکد های دو بعدی می‌توان به کیوآر کدها (QR Codes) اشاره کرد.

چگونه می توانم از خواندن دقیق بارکد اطمینان حاصل کنم؟

چندین راه برای اطمینان از خواندن دقیق بارکد وجود دارد:

  • بارکدها را تمیز و عاری از لک یا کثیفی نگه دارید.
  • مطمئن شوید که بارکدها به وضوح و با وضوح مناسب چاپ شده اند.
  • اطمینان حاصل کنید که بارکدها اندازه مناسبی برای اسکنر مورد استفاده دارند.
  • از برچسب ها یا برچسب های بارکد با کیفیت بالا استفاده کنید.

بارکدخوان ها با مزایای بسیاری که دارند، از جمله افزایش دقت و کارایی، می توانند به کسب و کارها کمک کنند تا سود خود را بهبود بخشند. در حالی که استفاده از دستگاه های بارکد خوان معایبی دارد، اما با برچسب گذاری مناسب بارکد و کیفیت برچسب می توان آنها را به حداقل رساند. زمانی که بارکدخوان ها به درستی مورد استفاده قرار گیرند، خدمات ارزشمندی را به مشاغل و سازمان هایی که نیاز به مدیریت و ردیابی موجودی و کالاهای خرده فروشی دارند، ارائه می دهند.

بارکدخوان ها چگونه کار می کنند؟

دستگاه بارکدخوان یک اسکنر نوری است که میتواند بارکد های چاپ شده را بخواند ، داده های موجود در بارکد را به کامپیوتر رمزگشایی کند. تقریبا تمام بارکد خوان ها دارای مدار رمزگشا هستند که میتوانند داده های تصویر بارکد رائه شده توسط سنسور را تجزیه و تحلیل کنند و محتوای بارکد را به درگاه خروجی اسکنر ارسال کنند.

معمولا بارکدخوان‌ها از سه قسمت تشکیل می‌شوند :

  1. سیستم نورافشانی
  2. حسگر
  3. رمزگشا

 

از آنجایی که یک بارکدخوان صرفاً بارکد را به اعداد و/یا حروف ضبط و ترجمه می‌کند، داده‌ها باید به رایانه ارسال شوند تا یک برنامه نرم‌افزاری بتواند داده‌ها را به اطلاعات ترجمه کند.

اسکنرهای بارکد را می توان از طریق پورت سریال، پورت صفحه کلید یا وسیله واسط به نام wedge به کامپیوتر متصل کرد. بارکدخوان با هدایت یک پرتو نور در سراسر بارکد و اندازه گیری مقدار و الگوی نوری که بازتاب می شود کار می کند. اسکنر انرژی نور را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند و سپس توسط رمزگشا به داده تبدیل می شود و به کامپیوتر ارسال می شود.

کاربرد بارکدخوان

  • رایج ترین موارد استفاده از بارکدخوان شامل سیستم های POS فروشگاهی، مدیریت موجودی و مدیریت عملکرد دارایی (APM) است.
  • در سیستم‌های POS فروشگاهی، از اسکنر بارکد برای گرفتن اطلاعات محصول استفاده می‌شود تا بتوان آن را به کل خرید مشتری اضافه کرد.
  • سیستم‌های مدیریت موجودی از اسکنر بارکد در برنامه‌های زنجیره تامین برای ردیابی محصولات از زمان دریافت به انبار تا زمان ارسال استفاده می‌کنند.
  • همه این برنامه های فروشگاهی به کسب و کارها کمک می کنند تا سوابق دقیقی از سطح موجودی خود داشته باشند و اطمینان حاصل کنند که محصولات در زمانی که مشتریان به آنها نیاز دارند در دسترس هستند.

انواع بارکد خوان

دو نوع بارکدخوان وجود دارد:

  1. دستی
  2. موقعیت ثابت.

بارکدخوان های دستی در تنظیمات بسیار متنوعی از جمله فروشگاه های خرده فروشی، انبارها و ساختمان های اداری استفاده می شوند. بارکدخوان‌های موقعیت ثابت معمولاً در برنامه‌های تولید و لجستیک برای ردیابی موجودی یا محصولات در طول فرآیند تولید استفاده می‌شوند.

اشکال مختلف بارکد خوان

بارکد خوان های قلمی فاقد قطعات متحرک هستند و به دلیل دوام و هزینه پایین شناخته شده اند. آنها معمولاً برای اسکن بارکدهایی که بر روی برچسب های کاغذی چاپ می شوند - به عنوان مثال در کتابخانه ها، تحویل بسته ها و تنظیمات اداری استفاده می شوند.

اسکنرهای اسلات ثابت می مانند و کالای حاوی بارکد به صورت دستی از داخل شکاف کشیده می شود. اسکنرهای اسلات معمولاً برای اسکن بارکدهای روی کارت‌های شناسایی استفاده می‌شوند - به عنوان مثال، برای ردیابی زمان و حضور و غیاب یا کنترل دسترسی فیزیکی.

اسکنرهای CCD دامنه خواندن بهتری نسبت به میله‌های قلم دارند و اغلب در خرده‌فروشی‌ها از طریق رابط نوع "تفنگ" استفاده می‌شوند که تنها یک اینچ از بارکد فاصله دارد. هر بار که بارکد اسکن می شود، چندین قرائت انجام می شود تا احتمال خطا کاهش یابد.

اسکنرهای تصویر از یک دوربین فیلمبرداری کوچک برای گرفتن تصویری از بارکد استفاده می کنند و سپس از تکنیک های پیچیده پردازش تصویر دیجیتال برای رمزگشایی اطلاعات موجود در بارکد استفاده می کنند. یک اسکنر تصویر می تواند بارکد را از فاصله 3 تا 9 اینچی بخواند و معمولاً هزینه کمتری نسبت به اسکنر لیزری دارد.

اسکنرهای لیزری، چه دستی و چه ثابت، از سیستمی از آینه ها و لنزها استفاده می کنند تا به اسکنر اجازه می دهد بارکد را بدون توجه به جهت آن بخواند و به راحتی می تواند بارکد را تا فاصله 24 اینچی بخواند.

اسکنرهای سه بعدی تصویری سه بعدی از بارکد ایجاد می کنند که امکان خواندن آن را از هر زاویه ای فراهم می کند. اسکنرهای بارکد سه بعدی معمولاً در محیط های صنعتی، مانند مونتاژ خودرو یا تولید هوافضا استفاده می شوند. بارکدخوان ها بخش مهمی از بسیاری از مشاغل هستند و نیازهای اسکن بارکد آنها بسته به صنعت و کاربرد متفاوت است.

اسکنرهای CGI برای خواندن بارکدهایی که روی سطوح منحنی مانند قوطی یا لوله چاپ می شوند استفاده می شود. اسکنرهای CGI معمولاً در صنایع غذایی و آشامیدنی استفاده می شوند.

معرفی انواع  بارکد خوان  فروشگاهی

بارکدخوان کیوسکی دو بعدیEA-91H

محصول بارکد خوان کیوسکی دو بعدیEA-91H نسل جدیدی از بارکد خوان فروشگاهی کنترل دسترسی هوشمند است. این محصول دارای ظاهری پیشرفته، سرعت اسکن بالا، نرخ تشخیص بالا، سازگاری قوی است و می تواند به هر کنترل کننده دسترسی که از ورودی Wiegand پشتیبانی می کند متصل شود.

 این دستگاه با سناریوهای مختلف برنامه، پشتیبانی از شناسایی کارت های فرکانس رادیویی RFID و کدهای QR سازگاری دارد. این بارکد خوان می تواند در مدیریت جامعه، مدیریت بازدیدکنندگان، مدیریت هتل، سوپرمارکت های بدون سرنشین و سایر زمینه ها اعمال شود.

مشخصات

ویژگی های کدخوان بارکدخوان کیوسکی دو بعدیEA-91H به شرح زیر است:

  • توسعه فناوری کنترل دسترسی کد QR جدید
  • همراه با آنتن کارت خوان و فرکانس کاری 13.56 مگاهرتز
  • پشتیبانی از MF، CPU، NFC (کارت آنالوگ)، DESFire EV1، ساکن چین کارت شناسایی، QR apos
  • پشتیبانی از Wiegand، RS485. حالت خروجی شبکه USB، TCP/IP

بارکد خوان دوبعدی اسمارتر 585

بارکد خوان دوبعدی  Smarter 585برای خواندن بارکد های دو بعدی مورد استفاده می شوند. این نوع بارکد خوان دو بعدی در بسیاری از صنایع و مشاغل کاربرد دارند.

مشخصات بارکدخوان دو بعدی اسمارتر 585:

  • وزن :∼۲۰۰ گرم
  • دارای بدنه فلزی
  • تلورانس : ۰/۲ -/+
  • دارای گزینه ریست
  • ابعاد : ۳۰*۶۰*۶۰ mm
  • قابلیت خواندن بارکد یک بعدی و دو بعدی
  • بهترین فاصله برای خواندن : ۶ تا ۱۰ cm

 

بارکد خوان دو بعدی اسمارتر 585 s

مدلی دیگر از مجموعه بارکد خوان فروشگاهی Smarter 585 ، اسمارتر S 585 می باشد که دارای پایه است و در بسیاری از مشاغل بسیار کاربردی می باشد.

بارکد خوان اسمارتر ۵۸۵ اس ، برای خواندن بارکد های دوبعدی مورد استفاده واقع می شود ، این نوع بارکد خوان دو بعدی در بسیاری از صنایع کاربرد دارند.

از بارکد برای رمز گذاری کردن اطلاعات و خواندن این اطلاعات توسط دستگاه بارکدخوان استفاده می‌شود. موارد استفاده بارکد شامل ردگیری کالاها، قیمت‌گذاری، سیستم انبارداری کالا ها و موارد بسیار دیگر می‌باشد. اطلاعات مربوط به هر کالا در یک سیستم نرم افزاری رایانه‌ای ثبت و ذخیره می‌شود و با استفاده از سیستم بارکد به هم وصل و مدیریت می‌گردد.

مشخصات بارکدخوان دوبعدی اسمارتر 585 s :

  • دارای بدنه فلزی
  • تلورانس : ۰/۲/-/+
  • دارای گزینه ریست
  • قابلیت خواندن بارکد یک بعدی و دو بعدی
  • بهترین فاصله برای خواندن : ۶ تا ۱۰ cm

بارکدخوان دو بعدی XL-3042M CMOS-SMARTER

بارکد خوان دو بعدی CMOS-SMARTER دارای پورت USB می باشد. 

از ویژگی های مهم بارکد خوان دو بعدی XL-3042M CMOS-SMARTER می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • پنجره اسکن بزرگ از محصولات همان سطح فراتر می رود
  • خواندن سریع کدهای روشن/کم بر روی صفحه نمایش
  • با مکمل نور داخلی
  • تکنولوژی مستقل، مصرف انرژی کم
  • قابلیت رمزگشایی قوی برای کدهای 1D و 2D روی صفحه نمایش
  • وضوح عالی با سنجش سرعت بالا
  • پشتیبانی از توسعه ثانویه برای رابط های مختلف

مشخصات

 

مدل

XL-3042M

CPU

۳۲bit MIPS @ 1 GHZ 

منبع نور

نور سفید/LED

حسگر تصویری

CMOS

سرعت اسکن

۳۰ fps/s

دقت اسکن

۴mil≤

سایز تصویر

۶۴۰ * ۴۸۰ pixels

عمق میدان اسکن

EAN 13:20 mm~ 130 mm @13 MIL PCS 90%

زاویه اسکن

چرخش : ۳۶۰ درجه / انحراف: ±  ۶۰  درجه / شیب : ± ۶۵ درجه

حالت اسکن

قرائت استقرایی

سایز

L×W×H:65.1 × ۶۱٫۶ × ۳۳ (mm)

جنس دستگاه

ABS+PC

ولتاژ

 ۵VDC 

جریان عملیاتی

۱۱۴Ma :  بالاترین حد        ۱۰۸Ma  :حد معمول

جریان در حالت آماده به کار

۵۰MA

رابط پشتیبانی

RS232.USB

شاخص

صدا:صدای بوق و میزان صدا

دما در حالت انجام کار

۰تا۵۰ درجه سانتی گراد

دما در حالت ذخیره سازی

-۴۰ تا ۷۰ درجه سانتی گراد

رطوبت

۵% تا %۹۵

سطح نور

۰-۵۰۰۰ LUX (فلورسنس)  ۰-۱۰۰٫۰۰۰ LUX (نور خورشید )

قابلیت رمز گشایی

۱D :EAN-13,EAN-8 UPC-A,UPC-E , ISSN , ISBN , codabar , code 128

(FNC1 , FNC2 , FNC3) , code 93, ITF -6 , HTF-14 , interleaved 2 of 5

-Industrial 2 of 5 , standard 2 of 5 , matrix 2of 5 ,GS1 Databar (RSS

Expand , RSS –Limited , RSS-14) , Code 39 (Code 39 FULL ASCII) ,code

 ۱۱MSI-Plessey , Plessey , ect

۲D:PDF 417 , Data Matrix , QR Code ,etc

 

مقایسه بارکد خوان های فروشگاهی

از لحاظ دقت در خوانایی بارکد، بارکدخوان ها به ترتیب زیر اولویت خواهند داشت :

1.   بارکد خوان دوبعدی smarter 585

2.   بارکدخوان کیوسکی EA-91H

3.   بارکدخوان دو بعدی XL-3042M CMOS-SMARTER

تمام بارکدخوان های نام برده شده به غیر از بارکدخوان دو بعدی XL-3042M CMOS-SMARTER دارای نور LED  می باشند.

در مورد سایز بارکد خوان ها می توان به ترتیب زیر از کوچکترین به بزرگترین توجه داشت:

1.   بارکدخوان دو بعدی XL-3042M CMOS-SMARTER

2.   بارکد خوان دوبعدی smarter 585

3.   ارکدخوان کیوسکی EA-91H

مانی پردازش الکترونیک با سابقه طولانی در فروش بارکد خوان, نواع بارکد خوان را با ضمانت اصل کالا به شما عرضه میکند. با بارکد خوان میتوانید محصولات و انبار خود را مدیریت کنید. برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.