انکودر چاپگر چیست؟

انکودر , چاپگر , چیست؟ با 0 نظر

کودر چاپگر حسگری است که حرکت فیزیکی را به داده های الکتریکی تبدیل می کند. انکودر چاپگر یا کارتخوان جهت خواندن اطلاعات داخل کارت یا نوشتن دیتا داخل کارت استفاده میشود. انکدر از طریق USB به دستگاه متصل می شود و به راحتی در داخل درب کناری چاپگر شما نصب می شود. اگر اتصال سخت برقرار شود اغلب کاربران را تحت فشار قرار داده و عملکرد چاپ را مختل می‌کند ولی اتصال آسان انکودر به کاهش آسیب‌های وارد شده از طریق نصب عناصر داخلی کمک می‌کند.

 رمزگذار OMNIKEY می‌تواند کارت‌های هوشمند با فرکانس 13.56 مگاهرتز و کارت‌های پروکس 125 کیلوهرتز را رمزگذاری کند یک ویژگی مفید برای سازمان‌هایی که از طیف متفاوتی از اعتبار استفاده می‌کنند. کارایی بیشتری را از چاپگر کارت شناسایی حرارتی Fargo INK1000 خود با رمزگذار HID OMNIKEY 5127CK-Miniبخواهید.

 

 گزینه های رمزگذاری کارت 

«کد کردن» کارت به چه معناست؟ به زبان ساده، انکودرکارت در چاپگر فرآیندی است که از طریق آن داده ها بر روی اجزای کارت  قرار می گیرند (ذخیره می شوند). کارت‌ها می‌توانند داده‌ها را به روش‌های مختلف نگهداری کنند، از ساده تا پیچیده، و از داده‌های کم تا مقادیر زیاد داده. هر روش رمزگذاری کارت به گونه‌ای طراحی شده است که انواع و کمیت‌های داده خاص را در خود جای دهد، و هر نوع رمزگذاری به نرم‌افزار مناسب نیاز دارد (برخی از نرم‌افزارهای چاپگر کارت تنها می‌توانند گزینه‌های رمزگذاری محدودی را مدیریت کنند). هرچه مکانیسم‌های ذخیره‌سازی اطلاعات کارت پیچیده‌تر باشد، نرم‌افزار پیچیده‌تر است.

انکودر کارت در چاپگر با بارکد

 بارکدها رایج‌ترین و ساده‌ترین راه برای انکودر کارت در چاپگر هستند و تقریباً هر نرم‌افزار کارت - بدون در نظر گرفتن سطح پیچیدگی - می‌تواند بارکدها را رمزگذاری کند. با ابتدایی ترین نرم افزارها روی هر کارتی قابل چاپ هستند و نیازی به روبان خاصی ندارند. بارکدهای استاندارد یک بعدی (خطوط مشکی عمودی با عرض مختلط و فضاهای سفید) فقط در یک جهت خوانده می شوند و اطلاعات محدودی مانند عضویت یا شناسه یا شماره محصول را در خود دارند.

بارکدهای دو بعدی امکان استفاده از مستطیل، نقطه، شش ضلعی و سایر الگوهای هندسی را می دهند، به صورت عمودی و افقی خوانده می شوند و می توانند صدها برابر بیشتر از بارکدهای یک بعدی اطلاعات ذخیره کنند. رایج ترین نوع بارکد دوبعدی یک کد QR است. از آنجا که آنها می توانند اطلاعات بسیار بیشتری را در خود نگهداری کنند، بارکدهای دوبعدی برای ذخیره ابزارهای داده پیچیده تر و پیوندها مانند URL های اینترنتی، و وارد کردن داده ها از منابع خارجی مانند برنامه های MS Office، MS SQL Servers و سایر پایگاه های داده و فایل ها مفید هستند و در اکثر چاپگرهای کارت شناسایی امروزی گنجانده شده است، اما همیشه هوشمندانه است که ویژگی های نرم افزار را قبل از خرید بررسی کنید.

هنگامی که بارکد توسط بارکدخوان اسکن می شود، خواننده از طریق یک رابط کامپیوتری به داده های ذخیره شده بارکد پیوند می زند، که به جزئیات حساب، دارنده کارت یا اطلاعات محصول، یا دستورالعمل های مرتبط با بارکد دسترسی/بازیابی می کند. داده های ذخیره شده در بارکد ثابت هستند و قابل بازنویسی نیستند. بسته به نوع بارکد استفاده شده، بارکدها می توانند شامل اطلاعات شخصی دقیق مانند نام دارنده کارت، آدرس، بخش، شماره کارمند، مجوزهای دسترسی، وضعیت آموزش، تاریخ انقضا، و اثر انگشت یا داده های پرتره بیومتریک باشند.

 بارکدها برای کنترل دسترسی و تأیید هویت دارنده کارت، بهترین هستند. در کارت‌های شناسایی، بارکدها به سادگی و با قیمت مناسب، اطلاعات مربوط به دارنده کارت را آشکار می‌کنند، اما به صورت مخفیانه و تنها با استفاده از «خواننده». بارکد امکان بازیابی سریع داده‌های کلیدی کاربر، افزایش دقت و کاهش خطاها و تسریع فرآیندهای ورود / تأیید را فراهم می‌کند.

موارد استفاده متداول از بارکد کارت عبارتند از:

  • کارت های عضویت و جوایز
  • برنامه های زمان و حضور و غیاب
  • کارت های کتابخانه

رمزگذاری نوار مغناطیسی

 نوارهای مغناطیسی روشی فراگیر و چند دهه ای برای  انکودر کارت در چاپگر هااست. برای ایجاد کارت  با نوار مغناطیسی نیاز به استوک کارت تخصصی (با نوار) و چاپگر کارت با قابلیت چاپ نوار مغناطیسی (یک ماژول رمزگذاری مغناطیسی) و نرم‌افزار کارت مورد نیاز با قابلیت رمزگذاری است که باعث می‌شود آن را در حاشیه قرار دهید. رمزگذاری نوار مغناطیسی گران تر از چاپ بارکد است.

"magstripe" از ذرات فرومغناطیسی مبتنی بر آهن در یک فیلم در یک طرف کارت تشکیل شده است. داده‌های سفارشی که توسط صادرکننده کارت تعیین شده و در نرم‌افزار چاپ کارت وارد می‌شوند، در طول فرآیند چاپ کارت روی magstripe ذخیره می‌شوند. انواع داده های مختلف در سه مسیر داده مختلف در نوار ذخیره می شوند. این داده زمانی فعال یا خوانده می شود که کارت (نوار) از یک خواننده کنسول در یک نقطه دسترسی عبور داده می شود، که داده های ذخیره شده را به یک فرمت قابل استفاده ترجمه می کند.

از آنجایی که رمزگذاری نوار مغناطیسی بسیار رایج است، اکثر نرم افزارهای استاندارد/جاری کارت از این عملکرد انکودر چاپگر پشتیبانی می کنند. با این وجود، تأیید اینکه نرم افزار کارتسطح ورودی دارای ویژگی رمزگذاری نوار مغناطیسی است، مهم است. همچنین، هنگام افزودن یک رمزگذار نوار مغناطیسی به برخی از مدل‌های چاپگر کارت ، کاربران ممکن است نیاز داشته باشند که "mag stripe up" (جلو کارت) یا "mag stripe down" (پشت کارت) را مشخص کنند تا مطمئن شوند که رمزگذار mag پیکربندی شده است. /به درستی نصب شده است.

ویژگی کارت های نوار مغناطیسی :

  • هزینه پایین در مقایسه با سایر کارت های فناوری.
  • داده ها را می توان در صورت لزوم دوباره نوشت/به روز کرد.
  • اطلاعات بیشتری نسبت به بارکد در خود نگه می دارد.
  • امنیت بیشتری را فراهم می کند و تکرار آن سخت تر از بارکد است.
  • استفاده آسان و سریع، ایده آل برای برنامه های حمل و نقل و نقطه فروش.
  • استانداردهای طولانی مدت آنها را با اکثر سیستم ها بسیار سازگار می کند.

نحوه استفاده از کارت های مغناطیسی نواری

کارت‌های نوار مغناطیسی رمزگذاری‌شده باید توسط یک انکودر چاپگر خوانده شوند، که داده‌ها را برای استفاده توسط نرم‌افزار سیستمی که آن را تفسیر/اعمال/استفاده می‌کند رمزگشایی می‌کند.

 

نمونه‌های رایج سیستم‌هایی که از کارت‌های نوار مغناطیسی استفاده می‌کنند شامل:

  •  کتابخانه‌ها
  • برنامه‌های کارت هدیه و پاداش
  • ردیابی زمان و حضور و غیاب و کنترل دسترسی بدون کلید

کارت‌های نوار مغناطیسی معمولاً برای موارد زیر استفاده می‌شوند:

  • کارت های عضویت و پاداش
  •  برنامه های حضور و غیاب
  • کارت های پرداخت بدون نقد

انواع نوار مغناطیسی

دو نوع مجزا از نوارهای مغناطیسی موجود است و انتخاب صحیح به هدف صادرکننده و استفاده مورد نظر از نوار مغناطیسی بستگی دارد. نوشتن روی کارت های راه راه HiCo (با اجبار بالا) سخت تر است، بادوام تر است و معمولاً رمزگذاری یا استفاده مجدد نمی شود. نوارهای HiCo برای رمزگذاری و تغییر میدان مغناطیسی و تنظیم مجدد داده ها به انرژی بیشتری نیاز دارند. آن‌ها در برنامه‌هایی که اغلب در آن‌ها کشیده می‌شوند، اما باید برای مدت طولانی دوام بیاورند، بهتر عمل می‌کنند (مثلاً، کارت‌های نقدی)، برای مثال، از نوار مغناطیسی HiCo استفاده می‌کنند.

اما کارت‌های راه راه LoCo (با اجبار کم) راحت‌تر نوشته می‌شوند، انرژی کمتری برای انکودر توسط چاپگر مصرف می‌کنند، به راحتی پاک می‌شوند و دوباره رمزگذاری می‌شوند، و در نظر گرفته شده‌اند که موقتی باشند. رمزگذاری LoCo به اندازه رمزگذاری HiCo دوام ندارد و می تواند توسط میدان های مغناطیسی قوی تداخل داشته باشد. کارت‌های نوار مغناطیسی LoCo توسط صادرکنندگانی که نیاز به کدگذاری، پاک کردن و رمزگذاری مجدد هتل‌های کارت مانند و سیستم‌های حمل و نقل انبوه دارند، استفاده می‌شوند.

تشخیص LoCo از نوارهای مغناطیسی HiCo آسان است - نوارهای HiCo تیره، تقریبا سیاه هستند، در حالی که رنگ LoCo قهوه ای روشن تر است.

رمزگذاری کارت هوشمند و RFID

 کارت "هوشمند" چیست؟ کارت‌های هوشمند داده‌ها را در اجزای کارت (تراشه‌ای با ریزپردازنده/آنتن بی‌سیم تعبیه‌شده در کارت) ذخیره می‌کنند و می‌توانند تا 100 برابر بیشتر از یک کارت  با نوار مغناطیسی استاندارد داده‌ها را در خود نگه دارند. آنها همچنین عملکردهای اضافه ای ارائه می دهند و می توانند داده ها را بین کارت و کارتخوان ارسال کنند که به کاربران امکان می دهد هم کارت را بخوانند و هم روی آن بنویسند. با قابلیت‌های پردازش گسترده، این کارت‌ها ضد دستکاری هستند و به راحتی برای افزودن، پاک کردن یا ویرایش داده‌های میزبانی شده مجدداً پیکربندی می‌شوند.

انواع کارت های هوشمند

دو نوع کارت هوشمند موجود است :

  • تماسی
  • بدون تماس
 ویژگی انواع کارت های هوشمند
  • کارت های تماس دارای یک تراشه هوشمند تعبیه شده هستند و برای عملکرد باید با خواننده در تماس باشند.
  • کارت‌های بدون تماس دارای یک تراشه و سیستم آنتن هستند که می‌توانند بدون تماس مستقیم، داده‌ها را به‌صورت بی‌سیم به خواننده ارسال کنند (یعنی خوانده شوند).
  • کارت های هوشمند بهترین هستند
  • کارت‌های پرداخت بدون نقد ذخیره‌سازی داده‌ها و اطلاعات برنامه‌های شناسایی چند منظوره کارت‌های حمل‌ونقل عمومی

کارت های هوشمند چگونه کار می کنند؟

هنگامی که کارت های تماس در Reader قرار می گیرند، مدار تراشه تعبیه شده بسته می شود و داده ها قابل خواندن هستند. بستن مدار به کارت اجازه می دهد تا اطلاعات را ذخیره کند، داده ها را پردازش کند و وظایف را انجام دهد. وقتی کارت‌های بدون تماس در محدوده خواننده قرار می‌گیرند، تراشه/آنتن شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) آنها بسته می‌شود، مدار می‌تواند داده‌ها را ارسال، دریافت و پردازش کند. از آنجایی که کارت‌های بدون تماس نیازی به تماس فیزیکی ندارند (کشیدن کشیدن، قرار دادن)، بیشتر از سایر کارت‌ها دوام می‌آورند، زیرا بیشتر ساییدگی‌هایی که به کارت‌های دیگر آسیب می‌زند از بین می‌رود.

رمزگذاری کارت های هوشمند

 انکودر کارت در چاپگر کارت های هوشمند تماسی یا بدون تماس و کارت های RFID  تخصصی است. این کارت ها به چاپگر کارت با قابلیت رمزگذاری کارت هوشمند بدون تماسی یا تماسی نیاز دارد. یک ویژگی پیشرفته در نرم افزار چاپگر کارت که ممکن است به گزینه های ارتقای نرم افزار یا نسخه های حرفه ای نیاز داشته باشد.

رمزگذاری کارت هوشمند گران‌ترین گزینه های انکودر کارت در چاپگراست، اما برای بسیاری از کاربران ارزش آن را دارد - بیشترین فضای ذخیره‌سازی، بالاترین امنیت را ارائه می‌دهد و به کاربران انعطاف‌پذیری قابل توجهی در ذخیره‌سازی داده (هم از نظر مقدار و هم در طیف گسترده‌ای از انواع داده‌های حساس) می‌دهد. این باعث می‌شود کارت‌های هوشمند برای صادرکنندگان کارت که از کارت‌های شناسایی برای اهداف/برنامه‌های متعدد استفاده می‌کنند، عالی باشد. کارت‌های هوشمند انواع داده‌های مختلفی را در خود جای می‌دهند، از جمله:

 

  • جزئیات شناسایی
  • اطلاعات شخصی
  • داده های مالی
  • اطلاعات بیومتریک

چاپ روی کارت هوشمند

به دلیل مدارهای تعبیه شده در کارت های هوشمند، آنها می توانند سطح ناهموار یا نامنظمی داشته باشند که می تواند در فرآیندهای چاپ کارت اختلال ایجاد کند و به هد چاپ در چاپگرهای تصعید رنگ استاندارد آسیب برساند. به همین دلیل است که برای کاربران بهتر است کارت‌های هوشمند را با استفاده از چاپگر انتقال معکوس چاپ کنند، که روی یک فیلم چاپ می‌شود (نه مستقیماً روی سطح کارت) و سپس فیلم را به سطح کارت می‌چسباند. درباره چاپ با انتقال معکوس بیشتر بدانید.

 

کارت های مجاورتی Proximity-Card Encoding

کارت‌های مجاورتی (با نام مستعار «کارت‌های پروکس» یا «کارت‌های کنترل دسترسی») یک نسخه متمایز از کارت هوشمند بدون تماس هستند که برای برنامه‌های کنترل دسترسی استفاده می‌شوند. این کارت‌ها وقتی نزدیک کارت‌خوان قرار می‌گیرند قفل درها را باز می‌کنند و امکان دسترسی بدون کلیدهای سنتی را فراهم می‌کنند. آنها جایگزین سیستم های قفل و کلید سنتی می شوند. تراشه RFID (فرکانس رادیویی) تعبیه شده سیگنالی حاوی اطلاعات کارت را به کارتخوان های تعبیه شده در یا مجاور درب می فرستد (برای خواندن کارت ها باید ایستگاه های درب در همه ورودی ها نصب شوند). خواننده داده‌ها را در پایگاه داده تأیید می‌کند و اگر با کارتی در سیستم مطابقت داشته باشد، در باز می‌شود. اگر مطابقت نداشت، کارت مجاز نیست و در قفل می ماند.

کارت‌های مجاورتی کارت‌هایی با ساییدگی پایین هستند (هیچگاه تند وشدید یا وارد نمی‌شوند) و بنابراین بسیار بادوام هستند و برای کنترل دسترسی به مکان‌ها، فضاها و ساختمان‌هایی که دارندگان کارت هر روز به طور مکرر به آن‌ها دسترسی دارند، ایده‌آل هستند.

نحوه کار انکودر چاپگر کارت های مجاورتی

کارت های مجاورتی با یک شماره کلید ایمن کار انکودر چاپگر را انجام میدهند.  که به صورت بی سیم با استفاده از یک آنتن داخلی منتقل می شود. کارت های مجاورتی دارای دامنه سیگنال 2 تا 15 اینچ هستند و زمانی که در نزدیکی خواننده قرار می گیرند خوانده می شوند، حتی اگر کارت در لباس، جیب، کیف پول، کیف پول، کیف و غیره باشد.

 کارتخوان های مجاورتی کد کارت را به قالبی ترجمه می کنند که قفل الکترونیکی درب بتواند آن را درک کند و برای باز کردن قفل یا حفظ قفل آن عمل کند. کارت‌های مجاورتی را نمی‌توان مجدداً رمزگذاری کرد، اما سیستم کنترل دسترسی را می‌توان با فهرستی از کدهای کلیدی معتبر در هنگام صدور، مفقود شدن یا بازنشستگی کارت به‌روزرسانی کرد.بهترین استفاده از کارت های مجاورتی در کنترل دسترسی امنیت پاس های حمل و نقل عمومی است.

سفارش پروکس کارت

بیشتر کارت‌های پروکس به صورت از پیش کدگذاری شده سفارش داده می‌شوند تا با مشخصات ساختمان/سیستم کاربر مطابقت داشته باشند، یعنی سیستم کنترل درب موجود در یک ساختمان یا سایت. تهیه مجدد/سفارش کارت های پروکس به قالب کارت سیستم، کد تسهیلات و محدوده توالی کارت نیاز دارد.

 برندهای مختلف سیستم کنترل دسترسی از فرکانس ها و فرمت های مختلف استفاده می کنند. هنگامی که کاربران کارت های پروکس جدید خریداری می کنند، باید اطمینان حاصل کنند که کارت ها با اطلاعات پیکربندی سیستم خود سازگار هستند. کاربران باید برند (ایندالا، HIDm، Keri، Schlage، و غیره)، فرمت (26 بیت یا 37 بیت)، فرکانس RFID (125 کیلوهرتز یا 13.56 مگاهرتز)، نوع کارت (تاشو، فوب کلید، برچسب، کارت استاندارد ISO) را بدانند. ) و توالی کارت. عدم قطعیت در مورد این اطلاعات سفارش را می توان از طریق خرده فروشان کارت مانند ID Security Online، که می توانند کارت مجاورت موجود کاربر را بررسی کنند، پیکربندی سیستم کارت را شناسایی کنند و کارت های سازگار را عرضه کنند، حل شود.

 کاربران می‌توانند یک سیستم کامل شامل کارت‌های پروکس و خواننده‌ها را خریداری کنند، یا می‌توانند با یک ارائه‌دهنده امنیتی برای نصب خواننده‌های سازگار با نوع کارت پروکس کاربر همکاری کنند. ID Security Online سیستم‌های کنترل دسترسی کامل را ارائه نمی‌کند، اما کارت‌های مجاورتی سازگار با سیستم‌های موجود و چاپگرهایی را ارائه می‌کند که قادر به چاپ روی کارت‌های مجاورتی هستند.

انواع کارت مجاورتی

کارت‌های مجاورتی در سبک‌های مختلفی از جمله کارت‌هایی که شبیه کارت‌های شناسایی معمولی هستند، کارت‌های صدفی ضخیم و جاکلیدی عرضه می‌شوند. بسته به سبک کارت پروکس، کاربران می توانند با چاپگر کارت استاندارد روی کارت چاپ کنند. از طرف دیگر، چاپ روی کارت چسب نازک، که می‌توان آن را به کارت مجاورت چسباند، یک گزینه است.

رمزگذاری کارت های مجاورتی

کاربران باید کارت های مجاورتی را از یک تامین کننده مطمئن سفارش دهند و نمی توانند کارت ها را در خانه با  انکودر چاپگر رمزگذاری کنند. به این ترتیب کارت های کلیدی نمی توانند به طور تقلبی کپی شوند. رمزگذاری کارت مجاورتی یک ویژگی است که فقط در نرم افزارهای پیشرفته کارت یافت می شود و در چاپگرهای کارت رایج نیست.