کارت هوشمند

کارت , هوشمند با 0 نظر

هدف کارت هوشمند چیست؟

 

کارت پلاستیکی با تراشه ریز پردازنده، حافظه الکترونیکی و یک باتری تعبیه شده است. برای ذخیره سازی اطلاعات و مدیریت و احراز هویت، به نظر می رسد، به نظر می رسد، کار می کند، و از همان اندازه به عنوان یک بانک یا کارت اعتباری استفاده می شود، اما ممکن است یک نوار مغناطیسی در پشت آن. از انواع مختلفی از کارت های هوشمند، برخی از آنها بدون تماس هستند (لازم نیست که از طریق یک خواننده مغناطیسی کشف شوند) در حالی که دیگران نیاز به تماس با خواننده دارند.

 

کارت های هوشمند کجا استفاده می شوند؟

 

کارتهای هوشمند مزایای بیشتری نسبت به کارتهای مغناطیسی قابل بارگیری دارند و امکان استفاده از ویژگی های پیشرفته مانند بانکداری تلفنی، شماره گیری اتوماتیک حافظه و خدمات آنلاین را می دهد. کارت های هوشمند به عنوان دستگاه شناسایی برای گوشی های تلفن همراه دیجیتال. GSM استفاده می شود

 

انواع کارت های هوشمند چیست؟

 

کارت راه آهن مغناطیسی کارت مغناطیسی نوار دارای نوار مغناطیسی نوار متصل به سطح آن است .....

کارت های نوری کارت های نوری از نوع لیزری برای خواندن و نوشتن به کارت استفاده می کنند.

کارت های حافظه .....

کارت میکروپروسسوری

 

 

بررسی کارت هوشمند

کارت های هوشمند توسط میلیون ها صاحب کارت در سراسر جهان استفاده می شود و در معرض کارهای پردازش معامله گران، مدیریت سوابق، محافظت از کامپیوتر ها و تأمین امکانات هستند. با آخرین نقص های داده ها، فناوری کارت هوشمند از هر لحاظ مهم تر است. این نیز یک فناوری عالی برای افزایش امنیت اینترنت اشیاء. (IoT) در این راه به اینترنت چیزهای مورد اعتماد (IoT2) است

 

تکامل کارت هوشمند

فناوری اطلاعات با سرعت شگفت انگیز در حال پیشرفت است. رایانه های شخصی، دستگاه های فکس، پیجر ها، PDA ها و تلفن های همراه در دست میلیون ها نفر در سراسر جهان است.

تاریخچه کارت هوشمند به هزاره گذشته بازگردانده می شود. در دهه 1990 تقاضا در این تکنولوژی افزایش یافت تا معاملات کارت اعتباری آنلاین را تامین کند. از آن به بعد تعداد و انواع برنامه های کاربردی مبتنی بر کارت هوشمند در سراسر جهان افزایش یافته است.

 

بعضی عوامل موثر بر رشد علاقه به کارت های هوشمند شامل کاهش هزینه های کارت های هوشمند و نگرانی رو به رشد می باشند که کارت های مغناطیسی نمی توانند حفاظت هایی را برای جلوگیری از تقلب و نقض امنیت فراهم آورند. مسئله امنیت تنها می تواند تکنولوژی کارت هوشمند را به سمت پیشروی معاملات تجاری هدایت کند.

 

انواع کارت های هوشمند

اصطلاح "کارت هوشمند" است که آزادانه برای توصیف هر گونه کارت این است که قادر به ربط اطلاعات را به یک نرم افزار خاص مانند کارت های مغناطیسی، کارت های نوری، کارت های حافظه، و کارت های ریزپردازنده استفاده می شود. با این حال، درست است که به کارت های حافظه و میکروپروسسور به عنوان کارت های هوشمند اشاره شود.

 

کارت راه آهن مغناطیسی کارت مغناطیسی نوار دارای نوار مغناطیسی نوار متصل به سطح آن است. این تکنولوژی استاندارد مورد استفاده برای کارت های بانکی است و تنها می تواند داده هایی را ذخیره کند که نمی توانند به روز شوند.

کارت های نوری کارت های نوری از نوع لیزری برای خواندن و نوشتن به کارت استفاده می کنند.

کارت های حافظه. کارت های حافظه می توانند انواع داده ها، از جمله اطلاعات مالی، شخصی و تخصصی را ذخیره کنند، اما نمی توانند اطلاعات را پردازش کنند.

کارت میکروپروسسوری کارت های هوشمند با ریزپردازنده مانند کارت های پلاستیکی استاندارد نگاه کنید، اما با تعبیه شده مدار مجتمع تراشه (IC) و کارت سیستم عامل مجهز شده است. آنها می توانند اطلاعات را ذخیره کنند، پردازش محلی را بر روی داده های ذخیره شده انجام دهند و محاسبات پیچیده انجام دهند. این کارت ها را به شکل هم کارت "تماس" (که نیاز به یک کارت خوان) و یا "تماس با ما" کارت (که استفاده از سیگنال های فرکانس رادیویی به کار).

 

کارت هوشمند میکروپروسسوری

کارت هوشمند ریزپردازنده به عنوان یک کارت تماس با تراشه IC با ریزپردازنده و حافظه تعریف شده است. اندازه یک کارت اعتباری، این کارت هوشمند دارای یک میکروچاپ با ابعاد کوچک است که می تواند هزاران بیت از داده های الکترونیکی را پردازش و ذخیره کند. بر خلاف دستگاه های منفعل (مانند کارت حافظه یا کارتن مغناطیسی) که تنها می تواند اطلاعات را ذخیره کند، کارت هوشمند ریزپردازنده فعال است و قادر به پردازش داده ها در واکنش به یک وضعیت خاص است.

 

این قابلیت ضبط و اصلاح اطلاعات در حافظه محافظت شده از لحاظ فیزیکی و محافظت شده، کارت هوشمند را یک ابزار قدرتمند و عملی می کند: کارت های هوشمند کوچک و قابل حمل هستند، می توانند با رایانه ها و دیگر سیستم های خودکار و داده های آنها ارتباط برقرار کنند بلافاصله به روز شود.