معرفی کارت RW

معرفی , کارت با 0 نظر

معرفی کارت RW

کارت RW از سری کارتهای هوشمند ، غیر تماسی PVC  است و دارای یک تراشه الکترونیکی است. کارت های ۱۲۵ khz به عنوان کارت فرکانس پایین نیز نامیده می شوند. حافظه این کارت قابل خواندن و نوشتن است . کارت RW125 khz بدون نیاز با تماس مستقیم با کارتخوان اطلاعات را منتقل کرده و برای انتقال اطلاعات از امواج الکترو مغناطیسی استفاده می کند.

کاربرد کارت RW

کارت ۱۲۵ khz نیز مانند کارت های مغناطیسی برای نمایش اطلاعات باید توسط دستگاه کارت خوان اسکن شوند ، اما تفاوت اصلی در این است که این کارت ها برای خوانده شدن نیازی به تماس مستقیم با کارتخوان ندارند. سرعت انتقال اطلاعات در این کارتها بالاست و با برد نسبتا خوب ۱۰ سانتی متر ، اطلاعات خوانده می شود.

کارت RFID بدون نیاز به در آوردن کارت از کیف و تماس آن با دستگاه کارت خوان ، امکان خواندن کارت را فراهم کرده است. از کارت بدون تماس RW به عنوان کارت پرسنلی ، کارت شناسایی و کنترل دسترسی و تردد ، کارت پارکینگ و … استفاده می شود. این کارت قابلیت پانچ دارد و ضخامت آن ۷۶۰ میکرون است. کارت بدون تماس RW قابل بازیافت بوده و به محیط زیست آسیب نمی زند.

ویژگی های کارت RW125Khz:

  • قابلیت شخصی سازی
  • حافظه ۴ کیلو بایتی
  • حافظه خواندنی / نوشتنی
  • انتقال سریع اطلاعات
  • ضخامت: mm 0/8 – ۰/۹ mm
  • ابعاد W*H=  ۸۵,۷ mm x 54,03 mm
  •  فاصله قرائت: از ۵ الی ۸ سانتی متر
  • داشتن کارت خوان های متنوع
  • امکان نوشتن روی حافظه کارت
  • کاربری آسان
  • داشتن حافظه به طول ده رقم

چاپ روی کارت RFID

رنگ سفید کارت RW این امکان را به شما می دهد تا طرح مورد نظر خود را با رنگ های دلخواه بصورت حرفه ای طراحی کرده و روی کارت چاپ نمایید. همچنین می توانید تصویر پرسنل را نیز روی کارت چاپ کنید. این کارت با ابعاد استاندارد ۵۴ * ۸۵ میلیمتر قابلیت چاپ توسط پرینتر های کارت پی وی سی را دارد. پرینتر هایی مثل فارگو و نیسکا و … کیفیت چاپ عالی را به شما می دهند. می توانید کارت خود را هم بصورت یک رو و یا دو رو طراحی و چاپ نمایید.

عملکرد کارت :RW

کارت RW نیز جزو اولین کارت های RFID است که در مقایسه با کارت RO ، قابلیت نوشتن روی حافظه و تغییر آن را نیز دارد. انرژی مورد نیاز برای فعال شدن این کارتها و نمایش اطلاعات توسط امواج الکترومغناطیسی تامین می شود ، بنابراین نیازی به باتری ندارد. این کارت مشابه کارت های RO دارای حافظه کم ، امنیت پایین (امکان کپی برداری از اطلاعات کارت ) و عدم امکان رمزگذاری روی کارت است.

کارت RFID با سه فرکانس مختلف کار می کند که تراشه آن در کارت نازک PVC جا سازی شده است ، این سه دسته عبارتند از LF RFID, HF RFID , and UHF Gen2 EPC RFID .

حافظه کارت RW سفید  :

کارت RW سفید یا کارت RW 125khz دارای حافظی به طول ده رقم HEX  می باشد که به صورت خام می باشند  و به همین دلیل کارت خوان ها برای شناختن این نوع کارت ها  ابتدا نیاز دارند که یک مرتبه یک کد داخل حافظه کارت های RW  نوشته شود تا توانایی نوشتن و خواندن این کارت ها را داشته باشند

کاربردهای کارت :RW

این کارت ها به طور گسترده ای برای کیف پول الکترونیکی، کنترل دسترسی، کارت شناسایی، حضور و غیاب ، اعتباری ، پارکینگ ، کنترل دسترسی ، کارت شهروندی ، کارت مترو ، کارت وفاداری ، ژتون غذا، حمل و نقل یا خرید بلیط ورزشگاه و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.

کارت ۱۲۵ کیلوهرتز RW در محدوده فرکانسی LF یا همان فرکانس پایین قرار می گیرد.

تفاوت این کارت با کارت های معمول RO که در این فرکانس ۱۲۵khz  قرار می گیرد در این است که علاوه بر خواندنی بودن این نوع کارت ها قابلیت نوشته شدن هم دارد.

این دسته از کارت ها دستگاه رایتر یا انکودر مخصوص به خود را دارا می باشند