نکاتی در مورد چاپ کارت پی وی سی

نکاتی , مورد , چاپ , کارت با 0 نظر

توجه داشته باشید که طراحی کارت‌های شناسایی از لحاظ گرافیکی تاثیر بسیار زیادی بر روی چاپ کارت شناسایی می‌گذارد. در صورتی که خودتان نمی‌توانید به خوبی این کارت‌ها را طراحی کنید توصیه ما به شما این است که برای این کار از یک تیم حرفه ای کمک بگیرید تا بتوانید کارت‌های شناسایی خود را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید و تمامی موارد مورد نیاز را در آن پیاده سازی کنید. در این بخش نکات طراحی کارت شناسایی برای چاپ روی کارت PVC بیان شده است.

  1. طراحی کارت باید در نرم‌ افزارهای حرفه‌ای نظیر کورل و فتوشاپ انجام گیرد.

  2. فونت‌ها و سایزهایی که برای درج اطلاعات روی کارت انتخاب می‌شود، واضح و خوانا باشد.

  3. از عکس پرسنلی واضح و باکیفیت برای کارت استفاده شود که قابل شناسایی باشد.

  4. اندازه استاندارد طرح کارت پی‌وی‌سی 57*89 میلی‌متر است.

  5. باید مد رنگی RGB باشد و رزولوشن روی dpi۳۰۰ تنظیم شود.

  6. هنگام طراحی از هر طرف کارت ۴میلی‌متر فاصله در نظر گرفته شود زیرا در برش و پانچ حذف می‌شود؛ بنابراین بهتر است در این فاصله لوگو و یا نوشته‌ای قرار نگیرد.

  7. باید از طرح نهایی یک خروجی به صورت لایه باز و یا با فرمت png تهیه شود.

  8. استفاده از عکس غیر تکراری : مهمترین نکته ای که برای چاپ کارت شناسایی وجود دارد استفاده ازعکس های غیر تکراری در تمام کارت های شناسایی می باشد. به احتمال زیاد شما به دلیل وجود موقعیت های شغلی و وضعیت افراد مختلف، از چندین کارت شناسایی استفاده می نمایید. بنابراین بهتر است برای هر یک از آنها از عکس های متفاوتی استفاده کنید زیرا با این کار می توانید توجه افراد مختلف را جلب نمایید.

  9. چاپ اطلاعات کم :در چاپ این نوع کارت، لزومی ندارد که اطلاعات افراد را به صورت مفصل ذکر نمایید. بنابراین توصیه می شود که اطلاعات مهم و کم را در قالب یک کارت شناسایی آماده نمایید. از جمله اطلاعاتی که می بایست روی کارتهای شناسایی عنوان شود می توان به اطلاعات تماس، اطلاعات حرفه‌ای افراد و … اشاره نمود. این اطلاعات باید به گونه ای باشند که قادر باشد در کمترین زمان ممکن روی شخص مقابل تأثیر بگذارد.

  10. درج اطلاعات مهم : همانگونه که اشاره نمودیم هر چه میزان اطلاعات کارت شناسایی کمتر باشد بهتر است. ضرورتی ندارد که اطلاعات غیر ضروری نظیر سابقه شخص روی کارت درج گردد. بنابراین توصیه می شود فقط اطلاعات مهم را روی کارت شناسایی چاپ کنیم. این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی، شغل، آدرس محل کار و اطلاعات تماس می باشد.

  11. به طراحی کارت دقت کنید :استفاده از رنگ های متنوع در فرایند چاپ اشتباه بزرگی است. این کار علاوه بر اینکه می تواند خسته کننده باشد، فضای کارت را نیز شلوغ می نماید. بنابراین سعی کنید برای طراحی کارت خود از یک تصویر زمینه ساده با رنگ های سفید یا آبی استفاده نمایید. همچنین در صورتی که قصد دارید روی یکی از اطلاعات تاکید بیشتری داشته باشید می توانید از رنگی متفاوت به صورت برجسته استفاده نمایید.

  12. از خلاقیت های بی مورد بپرهیزید : سعی کنید از درج اطلاعاتی که ممکن است برای مخاطب ابهام ایجاد کند و او را به چالش بکشاند خودداری نمایید. همچنین از خلاقیت های بی مورد که موجب پیچیده شدن طراحی کارت می گردد استفاده ننمایید. بهتر است اطلاعات به صورت واضح و مشخص قرار گیرند و برای مخاطب ساده و گویا باشد.

  13. به تعداد کافی چاپ کنید :از دیگر نکاتی که در هنگام چاپ کارت باید مورد توجه قرار گیرد تعداد کارتها می باشد. برخی از افرارد دارای روابط عمومی بالایی هستند و به تعداد کارت زیادی نیاز دارند اما برخی دیگر نیاز به تعداد کمتری دارند. لذا توصیه می گردد که تعداد کارت ها را متناسب با وضعیت شغلی و رفتارهای فردی خود انتخاب کنید.

  14. با کیفیت چاپ کنید :کیفیت چاپ یکی از مواردی است که در چاپ کارت بسیار حائز اهمیت می باشد. در صورتی که کارتها با کیفیت بالایی چاپ شوند می توانند به سرعت روی فرد مقابل تاثیر بگذارند. دو عامل روی کیفیت کارت ها موثر می باشند که یکی جنس کارت و دیگری دستگاه پرینتر می باشد. بنابراین برای افزایش کیفیت کارتهایتان می بایست بهترین نوع آنها را انتخاب نمایید.