نرم افزار لویالتی چیست؟

نرم , افزار , لویالتی , چیست؟ با 0 نظر

نرم افزار لویالتی چیست؟

نرم افزار لویالتی که توسط خرده فروشان و سایر مشاغل حمایت می شود، پاداش، تخفیف و سایر مشوق های ویژه را به عنوان راهی برای جذب و حفظ مشتریان ارائه می دهند. آنها برای تشویق تجارت تکراری طراحی شده‌اند، و به مردم برای وفاداری به فروشگاه/برند جایزه ارائه می‌دهند (از این رو نام آن است). به طور معمول، هر چه مشتری بیشتر از تاجر حمایت کند - و هر چه بیشتر خرج کند - پاداش آنها بیشتر می شود.

نرم افزار لویالتی نه تنها از طریق توسعه وفاداری مشتری، بلکه با ارائه اطلاعات مهم در مورد نحوه خرج کردن مشتریان و اینکه چه محصولات یا انواع پیشنهادات جذاب‌تر هستند، برای شرکت‌ها سودمند است. در حالی که شرکت‌هایی مانند استارباکس از برنامه‌های وفاداری بسیاری استفاده می‌کنند، برخی از خرده‌فروش‌ها مانند Costco و Amazon به عضویت سالانه متکی هستند.

چگونه یک نرم افزار لویالتی کار می کند

مشوق های نرم افزار لویالتی متفاوت است. مشوق های معمول این نرم افزار عبارتند از:

  • اطلاع قبلی/دسترسی زودهنگام به محصولات جدید
  • دسترسی زودهنگام به فروش
  • کالاهای رایگان یا خدمات پیشرفته
  • خدمات ویژه، مانند حمل و نقل رایگان یا سریع
  • تخفیف فقط برای اعضا

برای پیوستن به یک برنامه وفاداری - که به عنوان برنامه پاداش یا برنامه امتیاز نیز شناخته می شود - مشتریان معمولاً اطلاعات شخصی خود را در شرکت ثبت می کنند و یک شناسه منحصر به فرد مانند شناسه عددی یا کارت عضویت به آنها داده می شود. آنها هنگام خرید از آن شناسه استفاده می کنند.

برای خرید انواع نرم افزار پرینتر های چاپ کارت به دسته نرم افزار چاپ کارت مراجعه کنید.

هدف از برنامه وفاداری

نرم افزار لویالتی دو کارکرد کلیدی را ارائه می‌کنند: آنها به مشتریان برای حمایت مکررشان پاداش می‌دهند و اطلاعات و داده‌های فراوانی را در اختیار شرکت صادرکننده قرار می‌دهند. در حالی که شرکت‌ها می‌توانند خریدهای ناشناس را ارزیابی کنند، استفاده از یک برنامه وفاداری جزئیات بیشتری در مورد نوع محصولاتی که ممکن است با هم خریداری شوند و اینکه آیا مشوق‌های خاص مؤثرتر از دیگران هستند ارائه می‌دهد.

برنامه‌های وفاداری به‌ویژه برای کسب‌وکارهای با حجم بالا که با مشتریان بازگشتی رشد می‌کنند، کاربرد دارد. و از آنجایی که به دست آوردن یک مشتری جدید گران تر از فروش به یک مشتری موجود است، چشم انداز ایجاد یک دنبال کننده وفادار برای ارزش افزوده اساسی است. هنگامی که به درستی اجرا شود، مشتریان مکرر به استخدام افراد جدید با کسری از هزینه روش های بازاریابی سنتی کمک می کنند.

وقتی این برنامه ها در روال روزمره مشتری ادغام شوند، می توانند وفاداری واقعی به برند را پرورش دهند. اغلب، مشتریان در این برنامه سرمایه‌گذاری می‌کنند .به دلیل امتیازات یا پاداش‌هایی که در برنامه وفاداری آن کسب کرده‌اند، بیش از هر چیز دیگری به هتل، فروشگاه، رستوران، کارت اعتباری یا خط هوایی خود وفا دار می‌مانند.

8 نوع نرم افزار لویالتی مشتری!

نرم افزار لویالتی مشتری اشکال مختلفی دارد. برخی از کسب و کارها تصمیم می گیرند فقط از یک مدل استفاده کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است دو یا چند مدل را ترکیب کنند!

امیدواریم این مقاله برای شما ارزشمند باشد و به شما در انتخاب بهترین نوع برنامه وفاداری مشتری که با نیازهای تجاری و مشتریان شما مطابقت دارد کمک کند.

انواع مختلف برنامه های وفاداری مشتری:

1. برنامه های نقطه ای

نرم افزار های لویالتی نقطه ای رایج ترین برنامه ها در سراسر جهان تجارت هستند، زیرا ساده ترین آنها هستند. آنها بر اساس یک اصل ساده هستند: برای بدست آوردن بیشتر، بیشتر خرج کنید.

هر بار که مشتری در فروشگاه یا وب سایت شما خریدی انجام می دهد، بسته به حجم خرید خود، امتیاز مشخصی دریافت می کند. این امتیازها به نوعی پاداش تبدیل می شوند. خواه تخفیف باشد یا رفتار ویژه با مشتری، به نظر می رسد مشتریان در تلاش هستند تا مقدار مشخصی امتیاز را برای بازخرید پاداش خود جمع آوری کنند.

2. نرم افزار لویالتی مبتنی بر هزینه

در برنامه های خرج کردن، مشتری به ازای مبلغی که در یک کسب و کار خرج می کند، اعتبار وفاداری دریافت می کند. درک، ایجاد و نگهداری این برنامه بسیار آسان است. همچنین ثابت شده است که این روشی موثر برای افزایش مبالغ تراکنش و کاهش نرخ ریزش است.

3. برنامه های ردیفی

یکی از راه‌های یافتن تعادل مناسب بین پاداش‌های قابل دستیابی و مطلوب، پیاده‌سازی یک سیستم پاداش وفاداری ردیفی است که به وفاداری اولیه پاداش می‌دهد و خریدهای بیشتر را تشویق می‌کند.

به طور خلاصه، برنامه لایه بر اساس سطوح وفاداری است. مشتریان هر زمان که چیزی را خریداری می کنند امتیاز می گیرند. هرچه امتیاز بیشتری دریافت کنند، به سطح وفاداری بالاتری خواهند رسید. و هر چه سطح بالاتر باشد، پاداش بیشتری دریافت خواهند کرد.

4. برنامه های پولی - باشگاه اعضای VIP

مشتریان برای پیوستن به باشگاه اعضای VIP شما با دسترسی به خدمات ویژه، تخفیف ها یا فرصت های منحصر به فرد، هزینه ای ماهانه یا سالانه پرداخت می کنند. برنامه پولی شما باید شامل مزایایی باشد که انحصاری اعضا باشد یا در هر صورت ارزش خود را از دست خواهد داد.

5. برنامه های مبتنی بر ارزش

اگر یک نرم افزار لویالتی  بسازید که با ارزش های مشتریان شما همسو باشد، آنها به احتمال زیاد سفیران برند خواهند شد. سوال میلیون دلاری در اینجا این است: چگونه به مشتریان خود بدون پاداش دادن به آنها پاداش می دهید؟

در ابتدا، بسیار مهم است که ارزش های خود را تعریف کنید. بیایید تصور کنیم که شما یک فروشگاه آنلاین حیوانات خانگی دارید و می دانید که مخاطبان شما برای رفاه حیوانات ارزش قائل هستند. یکی از کارهایی که ممکن است انجام دهید، شروع یک برنامه وفاداری است، شبیه به سیستم امتیاز، که در آن خرید مشتریان به ارز تبدیل می شود. سپس، هر بار که مشتری یک خرید 50 هزار تومانی انجام می دهد، شما باید 5 هزار تومان را به یک سازمان نجات حیوانات اهدا کنید.

پاداش هنگام انتخاب برنامه مبتنی بر ارزش، برقراری ارتباط با مشتریان در سطح عمیق تر از طریق ایجاد یک رابطه قوی و اخلاقی با آنها است.

6. برنامه مشارکتی

مشارکت استراتژیک برای وفاداری مشتری می تواند در حفظ مشتری بسیار موثر باشد، زیرا شما فرصت های بیشتری را به آنها ارائه می دهید. در عین حال می تواند با ایجاد روابط تجاری جدید (مشارکت) به رشد کسب و کار شما کمک کند.

در حالی که ارزشی را به مشتریان خود ارائه می دهید که به آنها مربوط است وبه آنها نشان می دهید که واقعاً نیازهای آنها را درک کرده و به آنها اهمیت می دهید.

7. برنامه بازی

چه کسی عاشق بازی نیست؟

یک ایده خوب این است که نرم افزار لویالتی خود را به یک برنامه بازی تبدیل کنید تا خریدهای تکراری را تشویق کنید، وفاداری مشتری را افزایش دهید، مشتریان را سرگرم کنید و به تقویت وجهه برند خود به شیوه ای سرگرم کننده تر کمک کنید.

8. برنامه های وفاداری ترکیبی

یک نرم افزار لویالتی ترکیبی, ترکیب چند نوع سیستم وفاداری است. شما می توانید 2 سیستم مختلف مانند ردیف و برنامه بازی را ادغام کنید، جایی که مشتریان هر بار که سطح جدیدی را در بازی شما تکمیل می کنند به سطوح جدیدی از وفاداری می رسند. شرکت در بازی البته باید مستلزم خرید باشد.

 

 

نرم افزار لویالتی مانی کارت

در ادامه ما نرم افزار لویالتی مانی کارت را به شما معرفی میکنیم تا کارکرد ان را بهتر متوجه شوید. برای دریافت اطلاعات بیشتر از این نرم افزار از محصولات, نرم افزار لویالتی مانی کارت را انتخاب کنید.

پرتال مشتریان

 

برای ورود به پرتال مشتریان نرم افزار لویالتی مانی کارت، باید نام کاربری یا کلمه عبور اختصاص داده شده به مشتری وارد شود.

 

بعد از ورود به پرتال مشتریان صفحه زیر  را مشاهده خواهید کرد:

 

در این قسمت نرم افزار لویالتی مانی کارت شما چهار سربرگ را مشاهده می کنید ؛ داشبورد،تغییر رمز کارت، تغییر کلمه عبور ، ویرایش مشخصات

در داشبورد : مشتری شما تمامی مشخصات و تراکنشهای کارت خود را خواهد دید حتی درهمین قسمت موفق به تغییر نام کاربری وتغییر رمز عبور هم خواهد بود.

در سربرگ تغییر رمز کارت: مشتری  می تواند رمزی را که بصورت پیش فرض برای کارتش تعریف شده است را تغییر دهد.

در سربرگ تغییر کلمه عبور: مشتری میتواند کلمه عبور خود را برای ورود به پنل مشتری تغییر دهد.

در سربرگ ویرایش مشخصات: مشتری میتواند تمام مشخصات فردی خود را ویرایش نماید.

 

پرتال مدیریت

برای ورود به پنل مدیریت؛ اطلاعات را صحیح، طبق توضیحات وارد نمایید:

بعد از وارد کردن اطلاعات ،صفحه زیر را ملاحظه مینمایید:

 

 

در صفحه فوق، 8 سربرگ را مشاهده میکنید که در ادامه هرکدام بطور مجزا توضیح داده خواهد شد.

-1 مدیریت مشتریان

-2 مدیریت کارت

-3 مدیریت شعب

-4 مدیریت اپراتورها

-5 مدیرت گروهها

-6 مدیریت اصناف

-7 مدیریت ارگانها

-8 مدیریت تراکنش ها

مدیریت مشتریان:

با کلیک بر روی سربرگ مدیریت مشتریان نرم افزار لویالتی مانی کارت, اطلاعات زیر را ) به عنوان مثال( مشاهده میکنید:

 

با کلیک بر روی گزینه اضافه کردن مشتری جدید، وارد صفحه جدیدی میشوید:

 

نام کاربری : همانطور که در تصویر فوق مشخص است باید حداقل 6 کاراکتر باشد

کلمه عبور : باید حداقل 8 کاراکتر باشدکه هم توسط مشتری و هم توسط مدیریت قابل تغییر است.

کد مشتری: همان کد اشتراک یا کد عضویتی است که توسط مدیریت بصورت تصادفی و یا بصورت سریالی به مشتری اختصاص داده میشود.

 

مدیریت کارت:

با کلیک بر روی سربرگ مدیریت کارت  نرم افزار لویالتی مانی کارت اطلاعات زیر را ) به عنوان مثال( مشاهده میکنید:

با کلیک بر روی گزینه اضافه کردن کارت، وارد صفحه جدیدی میشوید:

 

مدیریت ارگانها:

با کلیک بر روی گزینه ثبت ارگان جدید ، وارد صفحه جدیدی میشوید:

 

مدیریت تراکنش:

 

در اینجا تمامی تراکنشهای کارت مورد نظر برایتان قابل مشاهده است، مثلا اگر مایل به دیدن تراکنش کارت خاصی هستید، فیلد شناسه کارت

را با قراردادن کارت بر روی کارتخوان پُر کنید ؛اطلاعات تراکنش مربوط به آن کارت برایتان نمایش داده خواهد شد.

مدیریت شعبه:

برای ورود به پرتال شعبه باید نام کاربری و کلمه عبور اختصاص داده شده به مدیر شعبه را وارد کنید.

 بعد از ورود به پرتال شعبه ،صفحه احراز هویت را مشاهده خواهید کرد:

 

 

بعد از اینکه اطلاعات مربوط به کارت را وارد کردید،صفحه انجام تراکنش را خواهید دید:

 

 در این صفحه نرم افزار لویالتی مانی کارت؛ در قسمت مبلغ فاکتور،مقدار ارزش کالای خریداری شده توسط مشتری نوشته میشود.اگر مایل به استفاده از امتیاز موجود در

کارت نمیباشید تیک مربوط به آن را بردارید که در اینصورت به موجودی قبلی اضافه خواهد شد اما اگر تیک این گزینه بماند موجودی جدید از

مبلغ قبلی کمتر خواهد شد .با کلیلک روی گزینه ثبت سفارش ، سفارش ثبت و از انجام تراکنش میتوانید رسید تهیه کنید.

علاوه بر نرم افزار باشگاه مشتریان شما میتوانید نرم افزار کارت اعتباری خرید کالا و خدمات مانی کارت و نرم افزار کارت هدیه و تخفیف مانی کارت را دانلود و استفاده کنید.