راهنمای اندازه و جنس کارت برای چاپ کارت شناسایی

راهنمای , اندازه , جنس , کارت , برای , چاپ , کارت , شناسایی با 0 نظر

انواع مختلفی از چاپ کارت های شناسایی وجود دارد که می توانید انتخاب کنید. هر نوع دارای مزایا ، معایب ، انعطاف پذیری و فواید خود است. همچنین بستگی به نوع صنعت دارد. ممکن است نیاز به ویژگی خاصی داشته باشید. مانند دسترسی الکترونیکی و حافظه که از کارت های هوشمند تراشه دار میتوانید استفاده کنید.

آیا می خواهید یک تراشه الکترونیکی داشته باشید؟ آیا به کارت های نوار مغناطیسی فکر می کنید؟ در ادامه ، انواع مختلف کارت های شناسایی و جنس و اندازه آنها را بررسی می کنیم.

انواع کارت های شناسایی و جنس انها

 کارت های پلی وینیل کلرید (PVC) به طور قابل توجهی بیشتر از کاغذ ماندگار است. تصاویر و متون واضح و شفاف هستند. علاوه بر این ، کارت های شناسایی PVC نیاز به چاپ مجدد زیادی ندارند. مواد کارت پایه پی وی سی (PVC) متداولترین ماده‌ای است که برای ساخت کارت شناسایی استفاده می‌شود.

.پی وی سی محکم، قدرتمند و دارای ساختار مقاومی است که برای مدت زمان طولانی قابل حفظ می‌ماند. کارت‌های مرکب، معمولاً تشکیل شده از ۶۰% پی وی سی و ۴۰% پت، دوام و مقاومت به خمش بیشتری را ارائه می‌دهند و برای کاربردهای لمینیت کارت مناسب هستند. کارت‌های بیوپی وی سی محیط زیستی با استفاده از ۹۹% پی وی سی تولید می‌شوند که در عرض نه ماه تا پنج سال از تماس مداوم با میکروارگانیسم‌ها به طور کامل تجزیه می‌شوند و به حداقل رساندن ضایعات زیستی کمک میکنند. آنها به همان شکل کارت‌های استاندارد ۱۰۰٪ پی وی سی عمل می‌کنند. آنها در استفاده روزمره عادی سلامت خود را حفظ می‌کنند؛ می‌توانند خیس شوند، در یک قفسه یا کیف نگهداری شوند، چاپ شوند یا با UV چاپ  شوند.

 کارت‌های قابل بازنویسی سطحی با قابلیت بازنویسی روی یک طرفیا هر دوطرف نوع دیگری از متریال کارت های چاپ هستند. این کارت‌ها قابل پاک شدن بوده و می‌توانند تا ۲۰۰ بار مجدداً چاپ شوند. کارت‌های قابل بازنویسی اغلب برای کارت‌های بازدیدکننده استفاده می‌شوند. کارت های دارای سطح برچسب دار با سطحی با کیفیت گرافیک که به شما امکان چاپ کارت با متن و گرافیک با کیفیت بالا را می دهد. ضخامت کارت‌ها می‌تواند از ۱۰ تا ۸۰ میل برابر باشد، که ۳۰ میل بیشتر رایج است.

کارت های هوشمند چیست؟

 آنتن های فلزی در داخل آنجا قرار دارند. آنتن فلزی داده های دارنده کارت را ذخیره می کند. این کارت های هوشمند بدون تماس هستند. به جای قرار دادن آنها در یک خواننده کارت ، آنها را به خواننده کارت نزدیک میکنید تا دسترسی ورود را به دست آورید.

چگونه کار می کند؟

 مانند قفل ها و کلیدها است. با این حال ، راحت تر است. کارت های غیر تماسی شامل یک شماره مشخص هستند. بعد از خواندن ، این شماره به نرم افزار انتقال داده می شود. اگر اطلاعات کارت از پیش به نرم افزار داده شده باشد ، شما به دسترسی دست خواهید یافت. این کارت ها اغلب برای فراهم کردن نقاط دسترسی به درها و گیت ها ها استفاده می شوند. این کارتها قابلیت کپی شدن ندارند. شما تنها می توانید اطلاعات و داده های آن را از طریق سیستم تغییر دهید. همچنین میتوان اطلاعات سفارشی مانند نام ، بارکد و عکس ها وقتی نیاز باشد روی کارت اضافه شوند. مثال خوبی از آنها کارت های دسترسی هتل و کارت های وفاداری هستند.

کارت‌های استاندارد  

کارت‌های استاندارد از پلاستیک PVC انعطاف‌پذیر و مقاوم ساخته شده‌اند. این کارت‌ها برای تقریبا تمامی کاربردهااستفاده می‌شوند و در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلفی در دسترس هستند.

کارت‌های BioPVC

کارت‌های BioPVC یک گزینه دوستدار محیط زیست هستند که از مواد قابل تجزیه کامل تشکیل شده‌اند. این نوع مواد عملکرد مشابهی به کیفیت عکس، مقاومت و انعطاف پذیری کارت PVC استاندارد دارد، اما با تأثیر کمتری بر محیط زیست ما.

کارت‌های بازیافتی PVC

کارت‌های بازیافتی PVC یک جایگزین سبز دیگر برای کارت‌های PVC سنتی هستند زیرا از پلاستیک بازیافتی ساخته شده‌اند. ماده PVC بازیافتی از لحاظ مقاومت، انعطاف پذیری و کیفیت چاپ مشابه PVC استاندارد است.

کارت‌های قابل نوشتن مجدد

کارت‌های قابل نوشتن مجدد از جنس مواد حساس به حرارت تشکیل شده‌اند که می‌توانند تا ۵۰۰ بار چاپ، پاک و مجددا چاپ شوند. این کارت‌ها نیازمند یک دستگاه چاپ کارت شناسایی با حالت چاپ قابل نوشتن مجدد هستند. زیرا کارت‌های قابل نوشتن مجدد فقط در رنگ آبی یا مشکی تک رنگ قابل چاپ هستند، بنابراین برای طرح‌های کارت با متن یا گرافیک‌های ساده، ایده‌آل هستند.

کارت‌های ترکیبی PVC/Poly

کارت‌های ترکیبی PVC/Poly برای کارت‌هایی که قرار است لمینیت شوند، توصیه می‌شوند. مواد ویژه آنها قابلیت تحمل حرارت بالاتر و مقاومت در برابر خم شدن در هنگام فرآیند لمینیت را دارند.

هنگام چاپ کارت شناسایی، مهم است که از داشتن نوع صحیح کارت اطمینان حاصل کنید. کارت‌های سفید معمولاً برای چاپ کارت‌های شناسایی عکس دار استفاده می‌شوند، با این حال آنها در چند گزینه اندازه متفاوت هستند. این راهنما سه بعد متداول کارت شناسایی و اینکه آیا آنها انتخاب مناسبی برای شما هستند را به شما نشان می دهد.

حتما بخوانید: نکات مهم برای چاپ کارت شناسایی پی وی سی

کارت شناسایی استاندارد چه اندازه و ضخامتی دارد؟

چاپگرهای کارت‌ شناسایی برای چاپ کارت های اندازه استاندارد CR80 ساخته شده اند، و برخی از اینها قادر به چاپ روی کارت های اندازه CR79 و CR100 هستند. کارت‌های CR79 ۳٫۳۰۳ اینچ در ۲٫۰۵۱ اینچ اندازه دارند و به نسبت کمی کوچکتر از کارت‌های اندازه استاندارد CR80 هستند. این کارت‌ها عموما دارای پشت چسبنده هستند و معمولاً برای چاپ و چسباندن به کارت‌های هوشمند غیرتماسی استفاده می‌شوند. اگر قصد چاپ بر روی کارت‌های اندازه CR79 را دارید، مطمئن شوید که چاپگر کارت شما قابلیت اینک ار را دارد.

کارت‌های CR80 اندازه آنها ۳٫۳۷۵ اینچ در ۲٫۱۲۵ اینچ هستند (همان اندازه کارت‌های اعتباری) و این اندازه کارت‌های استاندارد است و بیشتر از همه استفاده می‌شود. کارت‌های اندازه CR100 به اندازه 3/88 در 2/63 اینچ هستند - بیشتر از 42٪ بزرگتر از کارت استاندارد CR80. توجه: پرینترهای کارت با توانایی چاپ بر روی کارت CR100 بسیار محدود هستند.

ضخامت کارت‌ها که توسط چاپگرهای کارت شناسایی قابل قبول است بسیار متفاوت است، بنابراین توصیه می‌شود که دفترچه راهنمای کاربر خود را بررسی کنید تا سازگاری کارت با پرینتر کارت شناسایی خود درصورتی که میخواهید روی آنها مججد چاپ کنید را بدانید. ابعاد کارت شناسایی چاپگرهای کارت در اشکال و اندازه های مختلف موجود هستند.

  • CR80 (86mm x 54mm) - این اندازه کارت شناسایی استاندارد است و محبوب ترین اندازه است
  • CR79 (84mm x 52mm) - اندازه این کارت شناسایی کمی کوچکتر است و اغلب برای کنترل دسترسی استفاده می شود
  • CR100 (100mm x 70mm) - این بزرگترین بعد کارت شناسایی است و می تواند مقادیر بیشتری از اطلاعات را نمایش دهد.

CR80

کارت شناسایی CR80

CR80 اندازه استاندارد کارت شناسایی است و ابعاد آن 86 در 54 میلی متر است. این دقیقاً به اندازه یک کارت اعتباری استاندارد است و اندازه ای است که اکثریت چاپگرهای کارت شناسایی پذیرفته شده اند.

این نیز همان اندازه ای است که معمولاً هنگام چاپ کارت های کتابخانه، کارت های وفاداری، کارت های کلید هتل، کارت های عضویت و موارد دیگر استفاده میشود. کارت های CR80 نیز شبیه به اندازه کارت ویزیت های استاندارد هستند.

کارت های CR80 در مواد مختلفی موجود هستند و فقط به کارت های پی وی سی محدود نمی شوند. شما می توانید کارت های CR80 را در PVC، پلاستیک بازیافتی و کامپوزیت زیست تخریب پذیر، یا کارت های کاغذی نیز در این اندازه تهیه کنید.

CR79

کارت شناسایی CR79

کارت های CR79 کمی کوچکتر 84 میلی متر در 52 میلی متر هستند. این کارت‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مقاومت بیشتری داشته باشند .

متوجه خواهید شد که تعداد زیادی کارت کنترل دسترسی با استفاده از فناوری RFID، بسته به سازنده، دارای مشخصات CR79 هستند. این کارت‌ها معمولاً در محیط‌ در فضای باز دوام بیشتری دارند و آنها را به انتخاب‌های عالی برای کارت‌های کلیدی پرکاربرد تبدیل می‌کند.

هنگام استفاده از کارت‌های CR79، بررسی سازگاری با چاپگر کارت شناسایی ضروری است، زیرا همه چاپگرها این اندازه کارت را نمی‌پذیرند. راهنمای چاپگر کارت شناسایی ما به شما امکان می دهد تعیین کنید کدام چاپگر برای نیازهای شرکت شما مناسب تر است.

CR100

بزرگترین اندازه از سه اندازه کارت شناسایی اصلی، CR100 است. ابعاد این کارت ها 100 در 70 میلی متر است. CR100 برای محیط‌هایی ایده‌آل است که افراد باید سریع و آسان شناسایی شوند، مانند همایش‌ها، نمایشگاه‌های تجاری و رویدادهای خارج از منزل یا کنسرت‌ها. و اگر از کارت‌ها در چنین محیط‌هایی استفاده می‌کنید، برای نمایش کارت‌ها نیز به بندهای گردنی نیز نیاز دارید.

کارت‌های CR100 در صورتی که نیاز به نمایش اطلاعات زیادی دارید، گزینه‌ای عالی هستند زیرا فضای سطح بیشتری دارند. با این حال، کارت‌ها و چاپگرهای مرتبط با آن‌ها نسبت به کارت‌های CR80 و CR79 گران‌تر هستند.

در مورد ضخامت کارت شناسایی چطور؟

علاوه بر اندازه های مختلف، کارت ها در طیف وسیعی از ضخامت ها تولید می شوند. ضخامت کارت شناسایی با "میل" اندازه گیری می شود که یک اصطلاح متریک نیست اما برابر با 0.001 اینچ است. به عنوان مثال، ضخامت کارت استاندارد 30 میل یا 0.003 است.

با این حال، اکثر چاپگرهای کارت شناسایی دارای تنظیم کننده ضخامت کارت هستند که به شما امکان می دهد ضخامت کارت را چند اینچ تغییر دهید، بنابراین نباید با هیچ مشکلی مواجه شوید، حتی اگر از کارت های ضخیم تر یا کارت های نازک تر از ضخامت استاندارد استفاده کنید.