8 نکته در خرید پرینتر کارت

نکته , خرید , پرینتر , کارت با 0 نظر

امروزه چاپ کارت پی وی سی به یکی از کار های معمول یک سازمان تبدیل شده است. اگر شما کسب کار کوچک یا بزرگی دارید حتما برای چاپ کارت های خود به دستگاه چاپ کارت پی وی سی نیاز دارید. اگر قصد خرید پرینتر کارت دارید حتما 8 نکته ای که ما به شما در این مطلب میگوییم را در نظر بگیرید. این نوشته میتواند راهنمای شما در تعیین نیازمندی های سازمان شما باشد.

برای خرید پرینتر های کارت موارد زیر را در نظر بگیرید: هزینه چاپگر ID Crad چقدر است؟ روی چه نوع کارتی چاپ خواهید کرد؟ چه نوع چاپگر کارت شناسایی برای ما بهتر است؟ چاپگر یک طرفه یا دو طرفه؟ به چاپ چه حجمی از کارت نیاز دارید؟ به چاپ چه حجمی از کارت نیاز دارید؟ الزامات امنیتی کارت شما چیست؟ گارانتی و پشتیبانی چاپگر چگونه است؟ پشتیانی از نرم افزارهای صدور کارت دارد؟

راهنمای خرید پرینتر چاپ کارت

با مطالعه راهنمای زیر, میتوانید ویژگی پرینتر کارت مد نظر خود را بیابید اما این که کدام مارک پرینتر و کدام مدل برای شما مناسب است هنوز مورد سوال میماند. برای دریافت مشاوره رایگان برای خرید پرینتر کارت با مانی پردازش الکترونیک به شماره 02188442772  تماس بگیرید. ما میتوانیم شما را در این امر یاری کنیم.

حتما بخوانید: انتخاب چاپگر کارت مناسب برای سازمان شما

 

نکته 1: هزینه چاپگر ID Crad چقدر است؟

بسیاری از خریداران می پرسند هزینه چاپگرهای کارت چقدر است؟ پاسخ این است که بسته به آنچه در چاپگر کارت شناسایی به دنبال آن هستید، می تواند بسیار متفاوت باشد. چاپگرهای یک طرفه مقرون به صرفه تر و برای مشاغل کوچکتر که میخواهند کارت چاپ کنند، عالی هستند. با این حال، اگر نیاز به افزایش امنیت بصری کات خود دارید، با ارتقاء به چاپ دو طرفه یا چاپگر کارت شناسایی با ماژول های امنیتی بیشتر، نیاز شما برطرف خواهد شد. سرعت چاپ، ویژگی های امنیتی، کیفیت چاپ و حجم چاپ مورد نیاز شما بر قیمت نهایی چاپگر تاثیر می گذارد.

نکته 2: روی چه نوع کارتی چاپ خواهید کرد؟

قبل از خرید چاپگر کارت شناسایی، باید بدانید که روی چه نوع کارت هایی چاپ خواهید کرد. آیا می‌خواهید کارت شناسایی، کارت‌های و کارت‌های عضویت را چاپ کنید یا روی کارت های تراشه دار بدون تماس یا کارت های تماسی مانند کارت‌های MIFARE و SMART CHIP و.. استفاده می‌کند؟

این نکته مهمی است زیرا بسیاری از کارت‌های هوشمند کنترل دسترسی حاوی یک تراشه کامپیوتری کوچک هستند که به سطح کارت لبه کمی برجسته می‌دهد. این بدان معنی است که استفاده از دستگاهی مانند چاپگر مستقیم به کارت می تواند بر کیفیت چاپ تأثیر بگذارد و به چاپگر آسیب برساند، بنابراین اگر روی کارت های کنترل دسترسی چاپ می کنید باید از چاپگر انتقال مجدد یا چاپگر جوهر افشان استفاده کنید.

نکته 3: چه نوع چاپگر کارت شناسایی برای ما بهتر است؟

پس از تعیین نوع کارت مورد نیاز، گام بعدی این است که تصمیم بگیرید کدام چاپگر به بهترین وجه نیازهای شما را برآورده می کند.

برای انتخاب چاپگر مناسب برای خود، مهم است که موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • کارت‌های هوشمند چاپ میکنید یا کارتهای بدون تراشه
  • کیفیت تصویر مورد نیاز شما
  • حجم چاپ مورد نیاز شما
  • سطح امنیت چاپگر و کارت مورد نیاز شما

انواع پرینتر های کارت شناسایی

  • چاپگرهای چاپ مستقیم
  • پرینترهای چاپ انتقال مجدد
  • پرینترهای جوهرافشان
چاپگرهای مستقیم به کارت(چاپ مستقیم)

چاپگرهای مستقیم به کارت به دلیل ترکیبی از قیمت جذاب و سهولت استفاده، محبوب ترین نوع چاپگر کارت شناسایی هستند و معمولاً راه حلی برای کسانی هستند که نیاز به چاپ در حجم کم دارند. چاپ کارت با دستگاه مستقیم به کارت، حاشیه سفید کوچکی روی کارت های شناسایی چاپ شده باقی می گذارد، زیرا هد چاپگر برای چاپ روی لبه کارت ها طراحی نشده است. یک نمونه موفق از پرینتر های کارت مستقیم, پرینتر کارت هایتی است.

 

چاپگر چاپ مستقیم با استفاده از فرآیندی به نام «تعید رنگ» مستقیماً روی سطح کارت چاپ می‌کند تا سرعت چاپ سریع‌تر و هزینه کمتر برای هر کارت ارائه دهد. این نوع پرینترها برای شما مناسب هستند اگر:

  • به طرح های کارت ساده با عکس ها، آرم ها و متن های اولیه نیاز دارید
  • می خواهید هزینه مواد مصرفی مانند ریبون چاپگر را به حداقل برسانید
  • نیازی به چاپ روی کارت کنترل دسترسی ندارید
پرینتر چاپ انتقال مجدد

چاپگرهای انتقال مجدد به دلیل فرآیند تولید دو مرحله‌ای خود، دستگاه‌های چاپ بسیار مؤثرتری نسبت به چاپگرهای دایرکت هستند. با استفاده از فرآیندی به نام چاپ "انتقال معکوس"، طرح شما بر روی یک فیلم شفاف چاپ می شود که سپس گرما روی سطح کامل کارت می چسباند. چاپگرهای انتقال مجدد به دلیل روش چاپ منحصربه‌فردی که این فناوری استفاده می‌کند، بیشترین توانایی را در چاپ طرح‌های روی کارت‌های شناسایی با سطوح ناهموار دارند. چاپ انتقال مجدد کارت‌های بادوام بیشتری ایجاد می‌کند و به شما امکان می‌دهد روی کارت‌های هوشمند کنترل دسترسی چاپ کنید. یک نمونه موفق پرینتر کارت انتقال مجدد پرینتر کارت فارگو 5000 است.

  • پرینتر چاپ غیرمستقیم برای کار شما مناسب هستند اگر:
  • نیاز به چاپ بر روی کارت های کنترل دسترسی هوشمند دارید
  • کیفیت تصویر با وضوح بالا را می خواهید
  • نیاز به چاپ لبه به لبه کارت دارید
  • یک کارت شناسایی بادوام می خواهید که به مرور زمان تصویر روی آن از بین نرود
چاپگرهای کارت جوهر افشان

چاپ کارت شناسایی جوهرافشان یک فناوری جدید است. به لطف استفاده از یک کارتریج ساده به جای ریبون چاپگر، چاپ روی کارت های پی وی سی را تا حد امکان آسان می کند. چاپ جوهر افشان بر روی انواع کارت های PVC، با سرعت چاپ بالا ، یک حد متوسط بین چاپگرهای انتقال مجدد و مستقیم به کارت ارائه می دهد.

پرینتر کارت جوهرافشان برای کار شما مناسب هستند اگر:

  • می خواهید چاپگر شما بسیار کاربرپسند باشد
  • نیاز به چاپ بر روی کارت های تراشه دار دارید
  • نیاز به کیفیت تصویر با وضوح بالا
  • نیازی به واترمارک هولوگرافیک و بسیار ایمن ندارید
  • نیاز به چاپ دوطرفه ندارید

نکته 4: چاپگر یک طرفه یا دو طرفه؟

مرحله بعدی تصمیم گیری در مورد نیاز به چاپگر یک طرفه یا دو طرفه است. چاپگرهای یک طرفه برای چاپ روی کارت شناسایی طراحی شده اند .چاپ دو طرفه به طور موثری مقدار فضای کارت را که می توانید روی آن چاپ کنید، نسبت به زمانی که از چاپگر یک طرفه استفاده می کنید، دو برابر می کند. می‌توانید اکثر چاپگرها را به یک ماژول دو طرفه ارتقا دهید.

نکته 5: به چاپ چه حجمی از کارت نیاز دارید؟

دانستن تعداد تقریبی کارتهایی که باید چاپ کنید، چه به صورت روزانه، چه هفتگی یا سالانه، مهم است. در اینجا نکات اصلی است که باید هنگام بررسی حجم چاپ کارت در نظر بگیرید.

سرعت چاپ

بسته به مشخصات چاپگر، کارت های تمام رنگی را می توان بین 12 تا 35 ثانیه چاپ کرد. بدیهی است که چاپ با حجم بالا به سرعت چاپ بالاتری نیاز دارد تا بتواند با تقاضای چاپ مطابقت داشته باشد.

خشاب های ورودی و خروجی کارت

برخی از چاپگرهایی که برای خروجی کم حجم طراحی شده اند، با دست تغذیه می شوند، اما بسیاری از آنها دارای خشاب ورودی و خروجی هستند. خشاب کارت دستگاه را با کارت های خام تغذیه می کند و در انتهای دیگر کارت های چاپ شده را جمع آوری می کنند. هرچه خشاب کارت شما بزرگ‌تر باشد، می‌توانید بدون نیاز به بارگیری و خالی کردن کارت‌ها، زمان بیشتری را کارت چاپ کنید.

تعداد چاپ

این بستگی به نوع ریبون چاپگر مورد استفاده شما دارد. به غیر از ماشین های جوهر افشان، همه چاپگرهای کارت شناسایی از ریبون چاپی استفاده می کنند. هر چه تعداد پرینت ریبون بیشتر باشد، کمتر باید آن را عوض کنید و در دراز مدت هزینه آن ارزان تر خواهد بود. اکثر ریبون های چاپگر قابلیت چاپ 250 تا 500 کارت دورو را دارند.

مرحله 6: الزامات امنیتی کارت شما چیست؟

این نکته که به چه سطحی از امنیت کارت نیاز دارید، یک نکته کلیدی است. بسته به برند دستگاهی که انتخاب می کنید چندین ویژگی امنیتی ارائه می شود که راه های کلیدی برای افزایش امنیت سیستم کارت شناسایی شما هستند.

جوهر UV

برخی از چاپگرها مجهز به چاپ کارت با استفاده از جوهر UV هستند که فقط در زیر نور خاصی قابل مشاهده است. این کار شناسایی کارت های شبیه سازی شده را بسیار آسان تر می کند. جوهر UV به عنوان بخشی از ریبون های چاپگر ها تولید شده است، بنابراین مطمئن شوید که چاپگری که انتخاب می کنید می تواند در صورت نیاز از ریبون های UV استفاده کند.

واترمارک

چاپ واترمارک قابل مشاهده و ایمن بر روی کارت های شناسایی شما راهی فوق العاده برای افزایش فوری امنیت کارت های شماست. جعل و دستکاری آنها بسیار دشوار است و بسیاری از تولیدکنندگان سیستم های امنیتی واترمارک منحصر به فرد خود را برای کارت های چاپ شده ارائه می دهند.

محافظت از داده های شما

امنیت چاپگر این روزها به اندازه امنیت کارت مهم است. این بسیار مهم است که داده های شخصی چاپ شده روی کارت های شناسایی نتوانند به دست افراد نادرست بیفتند. به همین دلیل، بسیاری از تولید کنندگان چاپگرهایی را ارائه می دهند که داده ها را به محض چاپ از بین می برند.

نکته 7: گارانتی و پشتیبانی چاپگر چگونه است؟

چاپگرهای کارت شناسایی که ما عرضه می کنیم، همگی دارای ضمانت های یکساله و 10 سال خدمات پس از فروش هستند. همچنین تیم پشتیبانی فنیما نیز برای نصب و راه اندازی پرینترصدور کارت شما آماده است.شرکت مانی کارت با بیش از 20 سال سابقه در زمینه تهیه و توزیع دستگاه های صدورکارت شناسایی و همکاری و کسب نمایندگی از برند های بین المللی، رائه دهنده خدمات پشتیبانی، تعمیرات و تامین قطعات در ایران میباشد.

حتما بخوانید: چرا ازنرم افزار چاپ کارت استفاده کنیم؟

نکته 8: پشتیانی از نرم افزارهای صدور کارت دارد؟

هر پرینتر دارای نرم افزار صدور کارت اختصاصی برای دستگاه خود میباشد که همراه با دستگاه ارائه میشود یا بصورت جداگانه که با پرداخت هزینه در سطح های کاربری مختلف و بسته به نیازتان میتوانید تهیه کنید. اگثر پرینترها با هرکدام ازین نرم افزارها سازگاری دارند و لی اگر برند پرینتر شما دارای نرم افزار اختصاصی خودش است،بهتر است همان را تهیه کنید تا از مشکلات احتمالی متصل نشدن پرینتر خود به سایر نرم افزار ها جلوگیری کنید. از نرم افزارهای صدور کارت در برنامه های چاپ کارت روی تیراژهای بالا بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد که داده ها با اتصال به نرم افزار بصورت خودکار درجاهای مشخص شده در کارت جایگذاری شده و بدون کمترین دخالت کاربر تبراژ بالایی را میتوانید توسط پرینتر چاپ کنید . این کار از خطای احتمالی کاربر جلوگیری کرده و در وقت و هزینه سازمان شما نهایت صرفه جویی را میکند.