کارت های کنترل تردد

کارت , های , کنترل , تردد با 0 نظر

کارت کنترل تردد

یک تعریف عمومی و کلی درباره کارت کنترل تردد یک نوع کارت است که به افراد مجوز دسترسی و یا ورود به یک مکان بخصوص را می دهد ویا ساعت حضور و غیاب کارکنان یک شرکت می تواند باشد و یا کنترل تردد و رفت و آمد افراد خوابگاه می باشد و یا حتی کنترل دسترسی به اتاق های یک هتل.

کارت کنترل تردد را نیز کارت کشیدنی و یا کارت مجاورتی  و یا مغناطیسی می نامند و می شناسند نامگذاری این کارت بر اساس میزان کاربرد و هوشمندانه بودن آن است.

در واقع هر چه کاربرد کارت تردد هوشمندانه تر باشد، عنوان پیچیده ‌تری برای آن در نظر گرفته می شود. این کارت ها را می توان به عنوان یک وسیله پرکاربرد در کنترل تردد و تأمین امنیت یک مکان امنیتی معرفی نمود. معمولا سازمان ها و شرکت ها برای کنترل تردد در سازمان خود با توجه به ماهیت سازمان و ایجاد نظم در سازمان از سیستم های کنترل تردد و کارت های هوشمند حضور و غیاب یا کنترل تردد استفاده می کنند. زیرا وجود سیستم هایی برای کنترل تردد افراد برای داخل و خارج شدن از یک شرکت ، فروشگاه یا واحد تجاری باعث امنیت بیشتر و اطلاع از حضور یا عدم حضور کارکنان و افراد است.

کارت هوشمند از ویژگی های بسیاری از جمله امنیت و سرعت شناسایی بالا و حمل آسان برخوردار است.
اسکن این نوع کارت ها نسبت به اسکن اثر انگشت یا اسکن چهره سریع تر بوده و از تجمع جهت اسکن در هنگام ورود یا خروج جلوگیری می کند و در بسیاری از مراکز از جمله مانند بانکها، مراکز مخابراتی، سازمانهای دولتی، مراکز درمانی، مراکز ارائه دهنده خدمات و مراکز تفریحی استفاده می شود

 

انواع کارت کنترل تردد

کارت های کنترل تردد ، به علت ذخیره و پردازش اطلاعات باید از نوع هوشمند باشند. این کارت ها را می توان متناسب با نوع استفاده از کارت مایفر، کارت مغناطیسی، کارت تماسی و یا غیر تماسی تهیه نمود.

 

چرا باید کارت کنترل تردد از جنس پی وی سی باشد؟

کارت کنترل تردد با توجه به ماهیت و کاربرد آن کارتی است که روزمره حداقل دو بار مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین باید از جنسی بادوام و محکم و سبک تهیه شود که به راحتی آسیب نبیند و ماندگاری بالایی داشته باشد. بهترین و مناسبترین جنس برای چاپ کارت کنترل تردد استفاده از کارت pvc است. کارت پی وی سی نوعی کارت پلاستیکی است که بسیار مستحکم و مقاوم بوده و قابلیت های فراوانی دارد که به دلیل ماندگاری و کیفیت بالایی که دارد، بهترین گزینه برای چاپ کارت تردد به شمار می رود. چاپ کارت تردد pvc را می توان در ابعاد و اندازه‌ های مختلف و رنگ‌ های متنوعی انجام داد. همانطور که اشاره نمودیم برای چاپ کارت کنترل تردد پی وی سی می توان از انواع کارت هوشمند مایفر یا مغناطیسی استفاده نمود و آن ها را به دلخواه طراحی نمود.

مزایای چاپ کارت کنترل تردد پی وی سی:

_برقراری نظم و امنیت به خصوص برای سازمان هایی که نوع فعالیت آنها نیاز به امنیت بیشتری داشته باشد.

_ثبت ساعات حضور و خروج کارکنان با کارتهای کنترل تردد در حافظه سیستم های کارت خوان اطلاعات خوبی به سازمان برای میزان کارکرد کارکنان و محاسبه اضافه کاری و در پایان ماه می دهد.

_کارت های کنترل تردد نیز می توانند به عنوان یک نشان هویت برای کارکنان محسوب شوند که خود را متعلق به آن سازمان بدانند.

_اطلاعات ذخیره شده در این کارت‌ها از امنیت بالایی برخوردار هستند.

_این دسته از کارت ها قابلیت ذخیره سازی حجم های متفاوتی از اطلاعات را دارند.

_کارت ‌های تردد را می توان به آسانی و از فواصل مختلف فعال کرد.

_صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه

_محدود شدن دسترسی مجرمان به بخش های مختلف سازمان